FANDOM

Lewis and Clark

Meriwether Lewis ja William Clark

Lewise ja Clarki ekspeditsioon (mai 1804 – september 1806) oli esimene Ameerika ekspeditsioon, mis läbis tänapäevase USA lääneosa. Retk on nime saanud selle juhtide kapten Meriwether Lewise (1774–1809) ja nooremleitnant William Clarki järgi (1770–1838). Ekspeditsooni algatas president Thomas Jefferson, veidi aega hiljem pärast Louisiana ostu 1803. Pea kahekordistunud pindalaga riigi uusi territooriumeid saadeti avastama 33 liikmeline uurimisrühm. Rühm jõudis Vaikse ookeani äärde 1806, olles uurinud ja üles kirjutanud sellel teekonnal nähtu. Rühmaga liitus retke ajal põlisameerikalsest naine nimega Sacagawea, kes juhtis neile teed. Pärast ekspeditsiooni läbimist sai Lewis Louisiana territooriumi kuberneriks ja Clark Missouri territooriumi kuberneriks.

Ekspeditsioon Edit

1804 Edit

Ekspeditsioonist osavõtjad (Corps of Discovery) lahkusid Camp Dubois'ist Illinoisis 14. mai kell neli pärastlõunal, märkides algust reisil Vaikse ookeani poole. 16. mail saabuti St. Charlesi Missouri osariigis, kust lahkuti 21. mail. 24. mail jõuti kuulsa metsamehe L. Willenborgi elukohta. 25. mail mööduti väiksest La Charrette'i külast Missouri jõe ääres, Charles Floyd märkis oma päevikus, et see oli selle jõe viimane valgete asula. 1. juunil jõudis ekspeditsioon Osage'i jõe äärde. 12. juunil kohtusid Lewis ja Clark kolme karusnahakütti kahes piroogis. Üks meestest, Pierre Dorion, teadis Williami venda George Rogers Clarki. Lewis ja Clark veensid Dorioni hakata siuude laagrisse tõlgiks. 26. juunil jõudis ekspeditsioon Kaw Pointi juurde, kus Kansase jõgi suubub Missouri jõkke. 28–29. juunil tehti esimesi uuringuid uuel territooriumil.

1805 Edit