FANDOM

WOODBURY, Levi-Treasury (BEP engraved portrait)

Bureau of Engraving and Printingi portree Levi Woodburyst

Levi Woodbury (22. detsember 1789 Francestown, New Hampshire – 4. september 1851 Portsmouth, New Hampshire) oli USA poliitik, demokraat.

1810. aastatel hakkas ta oma kodulinnas Francestownis New Hampshire'i osariigis tööle advokaadina. Pärast New Hampshire'i osariigi senatis mõnda aega sekretärina töötamist määrati ta osariigi ülemkohtusse. 5. juunist 1823 kuni 3. juunini 1824 oli ta New Hampshire'i kuberner. Aastatel 18251831 esindas ta osariiki USA Senatis, saades Andrew Jacksoni lähedaseks toetajaks. Aastatel 1831–1834 oli ta president Jacksoni valitsuses mereväeminister ning aastatel 1834–1841 presidentide Jacksoni ja Martin Van Bureni valitsustes rahandusminister.

1848. aastal Demokraatliku Partei kokkutulekul sai ta presidendikandidaadina märkismäärselt toetust, kuid kaotas Lewis Cassile. Woodbury töötas USA Ülemkohtus kohtunikuna kuni surmani 1851. aastal. Ta on maetud New Hampshire'i osariigis Portsmouthis asuvale kalmistule.[1]

Woodbury on üks väheseid, kes teenis USA valitsuse kõigis kolmes harus ning üks kolmest, kes on teeninud kõigis kolmes harus ja samuti kubernerina (teised kaks on Salmon P. Chase ja James F. Byrnes). Tema järgi on saanud nime Woodbury maakond Iowa osariigis, Woodbury linn Minnesota osariigis ja Woodbury linn Tennessee osariigis ning mitu USA mereväe laeva.

Viited Edit

  1. Levi Woodbury (1789-1851). findagrave.com. Vaadatud 22.12.2017