FANDOM

Lennuõnnetus on lennuki või muu õhusõidukiga toimunud õnnetus.

Lahendamata lennundusmüsteeriumid Edit

  • 1937Amelia Earhart oli esimene naine, kes ületas lennukil Atlandi ookeani ja sellest innustunult otsustas lennata ümber maailma. 2. juulil teatas ta kahemootorilise Electra pardalt, et pole oma asukohas kindel ja kütus hakkab lõppema. Otsinguid alustati vaid tund pärast seda. Tulemusteta.
  • 1948 ja 1949 – Samas Bermuda kolmnurgas kadusid teineteise järel kaks reisilennukit. Star Tigeri ja Star Ariel pardal oli kokku poolsada reisijat.
  • 1956 – Vahemere kohal kadus jäljetult USA õhujõudude B-47 Stratojet kahe tuumalõhkepeaga pardal.
  • 1957 – Varem luksuslikult inimesi ümber maailma vedanud Boeing Stratocaster kadus rutiinsel lennul Californiast Hawaiile. Viis päeva hiljem leiti lennuki kere ookeanilt triivimas. Reisijad olid surnud. Väidetavalt vingumürgitusse.
  • 1968 – Alla kukkus Aer Linguse lennuk 61 inimese pardal. Kuigi ikka veel kahtlustatakse, et lennuki tõi taevast alla Briti rakett, pole täit kindlust tänapäevani.
  • 1971 – lennukikaaperdaja sundis Boeing 727 maanduma Seattle'is, nõudis 200 000 dollarit reisijate vabastamise eest – ja sai selle. Seejärel käskis ta Boeingul uuesti õhku tõusta ja hüppas madallennul olnud õhulaevast langevarjuga alla. Meest otsiti, kuid pole leitud tänaseni.
  • 2005Helios Airwaysi reisil 522 Küprosest Kreekasse teel olnud lennuk kaldus pisut kursist kõrvale ja ei vastanud lennujuhtide kõnedele. Õhku tõstetud hävitajate piloodid nägid reisilennuki kokpitis tühja kapteniistet, kokkuvajunud teist pilooti ja laest tilbendavaid hapnikumaske. Kõik 117 pardal olnud inimest olid surnud. Lennuk jätkas autopiloodil kuni põrkas kokku mäenõlvaga.

Vaata ka Edit

Välislingid Edit