FANDOM

Leet-kalakakk
ScotopeliaUssheriKeulemans
Illustratsioon John Gerrard Keulemans (1871)
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Kakulised Strigiformes
Sugukond: Kaklased Strigidae
Perekond: Scotopelia
Liik: Leet-kalakakk
Ladinakeelne nimetus
Scotopelia ussheri
Sharpe, 1871

Leet-kalakakk (Scotopelia ussheri) on kaklaste sugukonda kuuluv linnuliik.

Nomenklatuur ja taksonoomia Edit

Esimesena kirjeldas seda liiki 1871. aastal inglise ornitoloog Richard Bowdler Sharpe.

Leet-kalakakk on üks kolmest perekonda Scotopelia kuuluvast kaklasest.

Kirjeldus Edit

Leet-kalakaku üldpikkus on 46–51 cm ja keskmine kaal 788 grammi. Tema sulestik on ülapool oranž-pruunikas, alapool tuhmkollane, pruunide triipudega. Kõrvasuletutid puuduvad. Vikerkest on tume.[1]

Levila ja arvukus Edit

Leet-kalakakk on levinud Lääne-Aafrikas, esinedes Ülem-Guineas Elevandiluurannikul, Ghanas, Guineas, Libeerias ja Sierra Leones.

Tema populatsioon pole täpselt teada, arvatakse, et see jääb 3500-15 000 isendi vahele. Populatsioon on suuresti killustunud ja tema arvukus elupaikade hävimise tõttu tõenäoliselt väheneb. Liigi säilimine sõltub ilmselt suuresti looduskaitsealadel elavatel populatsioonidel, kuigi nende looduskaitsealade kaitsemeetmed ja haldamine on ebapiisav.[1]

Elupaik Edit

Leet-kalakaku elupaikadeks on lähistroopilised ja troopilised niisked metsad ning lähistroopilised ja troopilised mangroovimetsad ning jõekaldad, samuti soised alad ja kultuurmaastikud.

Eluviis Edit

Leet-kalakaku eluviisi kohta on vähe teada. Ta pesitseb arvatavasi septembris ja oktoobris. Ta on arvatavasti öise eluviisiga, kuid võib tegutseda ka päeval.

Ta toitub arvatavasti peamiselt kaladest, samuti arvatavasti

Viited Edit