FANDOM

USA Colorado location map.png
Red pog.png
Leadville
Leadville'i asukoht Colorados
DowntownLeadvilleCO

Leadville'i kesklinn

HarrisonAveLeadville1880

Leadville 1880. aastatel

Leadville on linn USA-s Colorado osariigis, Lake'i maakonna halduskeskus ja ainus linn. Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestuse järgi 2693. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 2602.

Paikneb 3094 meetri merepinnast kõrgemal Kaljumäestiks, kõrguse poolest on ta USA-s teine linn (kõige kõrgemal paikneval linn on Alma, mis asub samuti Colorados).

Leadville'i lähedal asub Mississippi lisajõe Arkansase lähe.

Leadville'i ajalugu algab Pikes Peaki kullapalaviku puhkemisega 1859. aastal. 1860. aastal asus tänapäevase linna lähedal Oro City linn, kus elas üle 5000 inimese. Esimeste maavaraotsijateni jõudis Leadville'i piirkonda Horace Tabor, kes on tuntud ka kui "Leadville'i hõbedakuningas". Kuid kullapalavik lõppes kiiresti ja Oro City ei muutunud kunagi tähtsaks asulaks.

19. sajandi lõpus oli Leadville elanike arvult Denveri järel osariigi teine linn.

Leadville'is valitseb külmade talvede ja jahedate suvedega alpiinne lähisarktiline kliima. Jaanuaris varieeruvad temperatuurid 0...−16 °C ja juulis 3...22 °C. Keskmiselt esineb miinustemperatuuridega päevi aastas 278 ja miinuskraade võib esineda igal kuul aastas. Kõrgeim on temperatuur 29 °C, mis mõõdeti 23. juunil 1954. Madalaim temperatuur −39 °C mõõdeti 21. jaanuaril 1995.

Sajab 310 mm/a. Kõige enam sajab juulis ja augustis (vastavalt 44 ja 50 mm) ning kõige vähem jaanuaris ja mais (17 mm). Keskmine lume hulk on aastas 3,7 m.

Linna lähedal 3026 meetri kõrgusel merepinnast paikneb Lake'i maakonna lennujaam, mis on kõrgemail paiknev lennujaam USA-s.

Välislingid Edit