FANDOM

Lasuurpea-tikksaba
Red winged wren MR walk 3 email
Pulmasulestikus isane
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Värvulised Passeriformes
Sugukond: Tikksabalased Maluridae
Perekond: Malurus
Liik: Lasuurpea-tikksaba
Ladinakeelne nimetus
Malurus elegans
Gould, 1837

Lasuurpea-tikksaba (Malurus elegans) on värvuliste seltsi tikksabalaste sugukonda kuuluv linnuliik.

Esimesena kirjeldas seda liiki teaduslikult 1837. aastal inglise ornitoloog John Gould. Ta tuletas liigiepiteedi ladinakeelsest sõnast elegans ('elegantne'). Alamliigid puuduvad. Välimuselt on sarnased lasuurpea-tikksaba lähisugulased hund-tikksaba (M. lamberti) ja nõmme-tikksaba (M. pulcherrimus). Kuigi on lasuurpea-tikksaba on oma levilas tavaline, on tema arvukus langemas.

Lasuurpea-tikksaba on paigalind. Ta on endeemne Lääne-Austraalia edelanurgas.

Linnul on märgatav suur sooline dimorfism. Isane värvub säravvärvilisse pulmasulestikku. Mittepesitsevatel isastel, emastel ja noorlindudel on enamjaolt hallikaspruun sulestik, kuigi isaseid võib eristada siniste ja mustade sulgede poolest. Kitsas ja terav nokk kohastunud putukate püüdmiseks.

Lasuurpea-tikksaba on insektivoor ehk toitub putukatest. Ta elab mõõdukalt niisketes võsastel aladel, kus domineerib erivärviline eukalüpt (Eucalyptus diversicolor). Sarnaselt teiste tikksabadega kaitsevad lasuurpea-tikksabad pesitsusajal koos pesaümbrust röövloomade eest. Peale isase ja emase võivad noorlindu üles kasvatada ka teised liigikaaslased.