FANDOM

Kurt Russell by Gage Skidmore

Kurt Russell (2015)

Kurt Vogel Russell (sündinud 17. märtsil 1951 Springfieldis, Massachusettsis) on USA näitleja.

Russell sündis Massachusettsi osariigis Springfieldis näitleja Bing Russelli ja tema abikaasa Louise Julia Crone'i pojana. Ta alustas näitlekarjääri 12-aastaselt vesternisarjas "The Travels of Jaimie McPheeters" (1963–1964). 1960. aastete lõpus sõlmis ta kümne aasta pikkuse lepingu The Walt Disney Companyga. Noorena mängis ta ka pesapalli, kuid pidi sellest 1973. aastal saadud vigastuse tõttu loobuma. Aastatel 1969–1975 teenis Russell California osariigi Rahvuskaardi õhuväes.

Rolli eest filmis "Silkwood" (1983) esitati ta parima meeskõrvalosatäitja Kuldgloobuse kandidaadiks. 1980. aastatel mängis ta peaosas mitmes John Carpenteri lavastatud filmis.

Aastatel 19791983 oli Russell abielus näitleja Season Hubleyga. Abielust sündis poeg. Alates 1983. aastast on tema elukaaslaseks Goldie Hawn, kellega tal on poeg Wyatt, kes on samuti näitleja. 2017. aastal said mõlemad nii Russell kui Hawn töö eest filminduses Hollywoodi kuulsuste alleele omanimelise tähe.

Välislingid Edit