FANDOM

Touchofevil

Filmiplakat

"Kurjuse puudutus" ("Touch of Evil") on USA 1958. aasta film noir. Filmi lavastas Orson Welles, kes kirjutas sellele ka stsenaariumi. Filmis mängisid lisaks Wellesile peaosades veel Charlton Heston ja Janet Leigh. Filmis tegi teiste seas kaasa Marlene Dietrich. Film põhineb Whit Mastersoni kriminaalromaanil "Badage of Evil".

"Kurjuse puudutus" on viimane klassikalise film noir'i linateos. Filmi on aastatega üha rohkem tunnustatud ja seda peetakse Wellesi üheks parimaks filmiks.

Filmi tegevus toimub USA-Mehhiko piirilinnas, kus ootamatult plahvatab autopomm. Linna mesinädalaid veetma tulnud mehhiklasest narkopolitsei uurija Ramon Miguel Vargas (Charlton Heston) peab asja uurides vastu astuma imposantse välimusega ameerika politseipealiku Hank Quinlaniga (Orson Welles), kellel on seadustest oma arusaamine. Kui Wellesi poolt kehastatav võmm tahab maha jätta võltsitud asitõendid, algab kahe seadusesilma vahel pinev kassi-hiire mäng, millesse segatakse ka Vargase ilmsüüta abikaasa Susan (Janet Leigh). Hea ja kurja põimumine on filmi peaaegu lahutamatu osa.

Tuntuks on saanud filmi kolmeminutiline katkematu avakaader ja tervet filmi läbiv Russell Metty üliterav mustvalge kaameratöö. Film jõudis Universal-Internationali poolt ekraanidele tugevalt kärbituna. Welles esitas seetõttu kohtusse apellatsiooni, mida tuntakse ka kui "appikarjena kunsti nimel".

Aastal 1993 tunnistati film kultuuriliselt oluliseks ning võeti USA Kongressi raamatukogu National Film Registry'sse.

Touch of Evil-Orson Welles

Orson Welles filmi treileris

Touch of Evil-Janet Leigh&Charlton Heston2

Janet Leigh ja Charlton Heston

Tegelased Edit

Välislingid Edit