FANDOM

Phot kinzuabridge2

Kinzua sild enne kokkuvarisemist ...

Kinzua sild oli toestatud raudteesild Pennsylvanias McKeani maakonnas, mis ulatus üle Kinzua oja. Enne kokkuvarisemist 2003. aastal oli sild 92 meetrit kõrge ja 625 meetrit pikk.

Sild ehitati algselt 1882. aastal rauast ja arvati olevat üks võimalikust kaheksandast maailmaimest. Sild oli kaks aastat maailma kõrgeim raudteesild. 1900 sild lammutati ja samaaegselt ehitati see ümber terasest, et võimaldada sellel raskematel rongidel sõita. See oli kasutuses kuni 1959. aastani. 1963. aastal müüdi sild Pennsylvania valitsusele ja sellest sai osariikliku pargi keskpunkt. Silla restaureerimistööd algasid 2002. aastal, kuid 2003. aastal tabas silda tornaado, mille tõttu varises suur osa sillast kokku. Silda hoidnud roostetanud ankrupoldid ütlesid üles, mille tõttu sild kokku varises.

Collapsed Kinzua Bridge

... ja pärast kokkuvarisemsist

Enne silla kokkuvarisemist oli see kõrguselt neljas sild USA-s. 1977. aastal kanti see USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse ja 1982. aastal nimetai Ajalooliseks Tsiviilehituse Mälestusmärgiks. Kinzua silla jäänused asuvad Kinzua Bridge State Parkis Mount Jewetti lähedal veidi eemal maanteest Route 6.