FANDOM

Kimalas-nahkhiir
Craseonycteris thonglongyai
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Imetajad [ammalia
Selts: Käsitiivalised Chiroptera
Sugukond: Craseonycteridae
Hill, 1974
Perekond: Craseonycteris
Hill, 1974
Liik: Kimalas-nahkhiir
Ladinakeelne nimetus
Craseonycteris thonglongyai
Hill, 1974

Kimalas-nahkhiir (Craseonycteris thonglongyai) on käsitiivaliste seltsi kuuluv imetaja. Ta moodustab eraldi sugukonna Craseonycteridae.

Kimalas-nahkhiir elab Tais Sai Yoki rahvuspargis ja mõnes paigas Birmas.[1] Ta elutseb kuivades metsades jõgede ääres paiknevates lubjakivikoobastes.

Kitti's Hog-nosed Bat area

Kimalas-nahkhiire levila

Kimalas-nahkhiir on teadaolevalt maailma väikseim käsitiivaline ja arvatavalt maailma väikseim imetaja, tema kehapikkus on ainult 29–33 mm. Ta kaalub umbes kaks grammi. Temast vähem kaalub ainult karihiirlaste sugukonda kuuluv kääbus-ripskarilik (Suncus etruscus), kes võib kaaluda vaid 1,2 grammi, kuid on kimalas-nahkhiirest suurem, tüvepikkusega 36–53 mm.

Kimalas-nahkhiirele on iseloomulik seakärssa meenutav nina. Tema kõrvanukid on võrdlemisi suured, samas kui tema silmad on väiksed ja karvadega osaliselt varjatud. Tal ei ole saba.[1]

Sarnaselt teiste nahkhiirtega kasutab kimalas-nahkhiir putukate püüdmisel kajalokatsiooni.[1]

Liigi avastas 1973. aastal Tai zooloog Kitti Thonglongya praeguse Sai Yoki rahvuspargi alalt. Liigi määras 1974. aastal Londoni Briti Loodusloomuuseumis dr. John Hill. Selleks ajaks oli Thonglongya aga surnud, kuid Hill nimetas liigiepiteedi Thonglongya järgi, ja inglise keeles kannab kimalas-nahkhiir nimetust "Kitti's hog-nosed bat".

2008. aastal hindas Rahvusvaheline Looduskaitseliit kimalas-nahkhiire ohualtiks liigiks ja tema populatsioon väheneb. Liiki ohustavad metsade hävitamine, teede ehitamine ja turism.[1]

Viited Edit