FANDOM

AFI's 100 Years...100 Movies
High Noon poster

Filmiplakat

"Keskpäev" ("High Noon") on 1952. aasta USA vestern. Filmi lavastas Fred Zinnemann ja produtseeris Stanley Kramer. Filmi peaosas mängib Gary Cooper.

Filmi pikkus vastab suuremas osas filmi tegevustiku pikkusele. Film keskendub Hadleyville'i väikelinna korrakaitsjale Will Kane'ie (Cooper), kes on äsja abiellunud ja on viimast päeva ametipostil. Samal ajal jõuab talle teada, et Frank Miller, kelle Kane kunagi vangi saatis, on vabaks lastud, ihates kättemaksu ning peaks keskpäevase rongiga linna jõudma. Kane hakkab Milleri jõugule vastu seismiseks abivägesid otsima, kuid peagi selgub, et keegi ei tahagi teda aidata.

Filmi stsenaariumi autor on Carl Foreman, kes kuulus kommunismi toetamise tõttu Hollywoodi musta nimekirja.

Film esitati kuuele Oscarile, võites kolm auhinda, sealhulgas parima meespeaosatäitja kategoorias. Lisaks pälvis film neli Kuldgloobust.

Ameerika Filmiinstituut valis selle 1998. aastal sajandi parimate filmide seas 33. kohale[1] ning 2008. aastal kümne parima Ameerika vesterni seas teisele kohale. Aastal 1989 tunnistati film kultuuriliselt oluliseks ning võeti USA Kongressi raamatukogu National Film Registry'sse.

Osatäitjad Edit

Auhinnad ja nominatsioonid Edit

Oscarid (1953)

Kuldgloobused (1953)

  • Parim draamafilm
  • Parim draamafilmi meespeaosatäitja – Gary Cooper
  • Parim naiskõrvalosatäitjaKaty Jurado
  • Parim stsenaarium – Carl Foreman
  • Parim kaameratöö (mustvalge film)
  • Parim muusika – Dmitri Tjomkin
  • Parim uus staar – Katy Jurado

ViitedEdit

Välislingid Edit

AFI's 100 Years...100 Movies