FANDOM

AFI's 100 Years...100 Movies
Midnight Cowboy

Filmiplakat

"Kesköine kauboi" ("Midnight Cowboy") on 1969. aastal linastunud USA draamafilm. Filmi lavastas inglise filmilavastaja John Schlesinger, kellele oli see esimeseks Hollywoodi filmiks. Filmi peaosades mängivad Jon Voight ja Dustin Hoffman. Film põhineb Ameerika kirjaniku James Leo Herlihy samanimelisel, 1965. aastal ilmununud romaanil. Filmi stsenaariumi autor on Waldo Salt.

Biseksuaalist Joe Buck (Jon Voight) lahkub Texase väikelinnas nõudepesijana ametikohalt, et suunduda New Yorki ja hakata seal gigolona elatist teenima. New Yorgis kohtub ta küünikust elukunstniku Enrico "Ratso" Ricoga (Hoffman), kes tegeleb petturlusega ja kes kannatab süveneva tuberkuloosi käes. Hoolimata neist asjaoludest saavad nad sõpradeks ja hakkavad ajama Joe gigoloametit. Ratso kiiresti halvenev tervis paneb mehed lõpuks aga raske valiku ette.

Film esitati seitsmele Oscarile, võites neist kolm, parima filmi, parima lavastaja ja parima kohandatud stsenaariumi kategoorias. See on esimene ja ainus X-reitinguga ehk ainult täiskasvanutele mõeldud film, mis on võitnud parima filmi Oscari.

Aastal 1994 tunnistati film kultuuriliselt oluliseks ning võeti USA Kongressi raamatukogu National Film Registry'sse. 1998. aastal paigutas Ameerika Filmiinstituut filmi 20. sajandi Ameerika parimate filmide seas ("AFI's 100 Years...100 Movies") 36. kohale.

Osatäitjad Edit

Auhinnad ja nominatsioonid Edit

Oscarid (1969)

Kuldgloobused (1969

  • Parim draamafilm
  • Parim lavastaja – John Schlesinger
  • Parim draamafilmi meespeaosatäitja – Dustin Hoffman
  • Parim draamafilmi meespeaosatäitja – Jon Voight
  • Parim naiskõrvalosatäitja – Brenda Vaccaro
  • Parim uus meesnäitleja – Jon Voight
  • Parim stsenaarium – Waldo Salt

Briti Filmi- ja Telekunsti Akadeemia auhinnad

  • Parim film
  • Parim lavastaja – John Schlesinger
  • Parim meespeaosatäitja – Dustin Hoffman
  • Parim uustulnuk – Jon Voight
  • Parim stsenaarium – Waldo Salt
  • Parim filmitöötlus – Hugh A. Robertson

Välislingid Edit

AFI's 100 Years...100 Movies