FANDOM

Kepler442b(comp)

Kepler-442b võrdlus Maaga

Kepler-442b on eksoplaneet Lüüra tähtkujus umbes 1120 valgusaasta kaugusel Maast. See on tõenäoliselt kivimiline planeet ning see tiirleb tähe Kepler-442 ümber elamiskõlblikus tsoonis.

Kepler-442b on super-Maa tüüpi planeet. Planeedi läbimõõt on Maa omast 1,34 korda suurem ja mass 2,3 korda suurem. Selle tasakaalutemperatuur on 233 kelvinit (−40 °C). Gravitatsioon on Kepler-442b-l 30% tugevam kui Maal, mille põhjal eeldatakse, et planeedil on Maaga sarnane kivimiline koostis.

Kepler-442b ematäht on Päikesest 0,61 korda väiksem, tema pinnatemperatuur on Päikese omast 1376 kelvint madalam (4402 K), on Päikesest umbes 1,6 miljardit aastat noorem ning tunduvalt väiksema metallilisuse ja heledusega (11% Päikese heledust).

Kepler-442b teeb tiiru ümber ematähe iga 112,3 Maa päevaga. Orbiidi raadius on 2,5 korda Maa omast väiksem (võrreldav Merkuuri kaugsega Päikesest, mis on umbes 0,38 ). Planeedile jõuab umbes 30% vähem päikesevalgusest kui Päikeselt Maale.

Planeedi avastas 6. jaanuaril 2015 NASA kosmoseteleskoop Kepler. Planeet avastati, kui see ristus nähtaval küljel ematähega. Kepler-442b paikneb elamiskõlblikus tsoonis, kus võib leiduda vedelat vett. Avastamise ajal kirjeldati seda ühe kõige Maa-sarnasema planeediga, mis oli avastatud.