FANDOM

Kendrick Lamar White House 2016

Kendrick Lamar (2016)

Kendrick Lamar Duckworth (sündinud 17. juunil 1987 Comptonis, Californias) on USA räppar ja laululooja.

Lamar sündis California osariigis Comptonis. Ta alustas muusikukarjääri teismeselina esinejanime 'K-Dot all. 2003. aastal andis ta välja oma esimese mixtape'i, mis pälvis kohalikku tähelepanu ja tänu millele õnnestus tal sõlmida plaadileping Top Dawg Entertainmentiga (TDE). Esimesest korda saavutas ta suuremat tähelepanu 2010. aastal mixtape'iga "Overly Dedicated". Aasta hiljem andis ta sõltumatult välja stuudioalbumi "Section.80", millelt ilmus tema debüütsingel "HiiiPoWeR". Selleks ajaks oli ta teinud koostööd juba mitmete tuntud hip hop artistidega, teiste seas The Game'iga, Busta Rhymesiga ja Snoop Doggiga.

2012. aastal ilmus tema esimene suure plaadifirma välja antud album, "Good Kid, M.A.A.D City", mille andsid välja TDE, Aftermath Entertainment ja Interscope Records. Album sai kriitikutelt hea vastuvõtu. Album jõudis plaadimüügiedetabelis Billboard 200 teisele kohale ja see sai hiljem plaatinaplaadi staatuse. Albumilt ilmusid esineljakümme jõudnud singlid "Swimming Pools (Drank)", "Bitch, Don't Kill My Vibe" ja "Poetic Justice". 56. Grammy auhindade jagamisel pälvis album nominatsiooni parima albumi ja parima räppalbumi kategoorias. Lamari kolmas stuudioalbum "To Pimp a Butterfly" sai kriitikutelt suurelt kiita. Album hõlmas funki, souli ja spoken word'i. Album jõudis esikohale Briti ja USA müügiedetabelis ning võitis 58. Grammy auhindade jagamisel auhinna parima räpialbumi ja nominineeriti parima albumi uhinnale. 2016. aastal andis ta välja kogumikalbumi "Untitled Unmastered", mis koosnes "Butterfly" ajal salvestatud avaldamata demo'dest. Lamari neljas stuudioalbum "Damn" ilmus 2017. aastal ning see sai samuti kriitikutelt hea vastuvõtu. Albumi esisingel "Humble" jõudis USA singlite edetabelis Billboard Hot 100 esikohale.

Lamar on pälvinud karjääri jooksul arvukalt auhindu, sh 12 Grammyt ja kuus Billboardi muusikaauhinda. Ajakiri Time valis 2016. aastal Lamari saja mõjukaima inimese sekka.[1] Lisaks soolokarjäärile on Lamar tuntud lääneranniku hiphopi supergrupi Black Hippy liikmena. 2018. aastal võitis tema album "Damn" Pulitzeri muusikapreemia, olles sellega esimene selle auhinna võitnud album, mis ei olnud klassikalise- või džässmuusika album.[2]

Stuudioalbumid Edit

Viited Edit

  1. "Kendrick Lamar". time.com. Vaadatud 9.7.2018
  2. "Pulitzeri muusikapreemia võitis Kendrick Lamar". kultuur.err.ee. 17.4.2018. Vaadatud 9.7.2018

Välislingid Edit