FANDOM

Kanada saarmas
LutraCanadensis fullres
Kanada saarma paar San Diego loomaaias
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Imetajad Mammalia
Selts: Kiskjalised Carnivora
Sugukond: Kärplased Mustelidae
Alamsugukond: Lutrinae
Perekond: Lontra
Liik: Kanda saarmas
Ladinakeelne nimetus
Lontra canadensis
(Schreber, 1777)
Kanada saarmas (Lontra canadensis) on kärplaste sugukonda kuuluv kiskjaline.

Täiskasvanud kanada saarmas kaalub 5–14 kg. Tema kehapikkus on 66–107 cm. Umbes kolmandiku looma kogupikkusest hõlmab pikk, kitseneva otsaga saba, mis on 30–50 cm pikk. Kanada saarmast kaitseb paks vett tõrjuv kasukas.

Levinud Põhja-Ameerikas, kus ta elab veekogudes läheduses. Ta ehitab pesa veekogude kallaste serva. Pesal on tavaliselt palju sissepääse. Pesakonnas on tavaliselt 1–6 poega.

Kanada saarmas toitub eelkõige kaladest, kuid ka kahepaiksetest (näiteks salamandrid ja konnad), merekarpidest, jõekarpidest, tigudest, väikest kilpkonnadest ja jõevähkidest. Harva võib pidada jahti ka väikeimetajatele, näiteks hiirtele ja oravatele, ning lindudele.

Kanada saarma algne levila on sajandite jooksul oluliselt vähenenud. Mõned piirkondades on lubatud saarmaid nende karusnaha pärast küttida. Kanada saarmad on väga tundlikud keskkonnareostuse suhtes, mis on samuti põhjustanud tema arvukuse vähenemist. Üldise populatsiooni stabiliseerimiseks on teda tema kunagistesse elupaikadesse tagasi viidud.

ViitedEdit