FANDOM

Kalifornia merilõvi
California Sea Lion Zalophus californianus at Bronx Zoo 2 cropped
Isane
Kalifornischer Seeloewe Zalophus californianus Tierpark Hellabrunn-4
Emane
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Imetajad Mammalia
Selts: Kiskjalised Carnivora
Alamselts: Loivalised Pinnipedia
Sugukond: Kõrvukhülglased Otariidae
Alamsugukond: Otariinae
Perekond: Zalophus
Liik: Kalifornia merilõvi
Ladinakeelne nimetus
Zalophus californianus
(Lesson, 1828)

Kalifornia merilõvi (Zalophus californianus) on kiskjaliste seltsi hülglaste sugukonda kuuluv veeimetaja.

Esimese kirjeldas seda liiki 1828. aastal prantsuse loodusteadlane René Primevère Lesson. Kalifornia merilõvi on üks kuuest alamsugukonda Otariinae kuuluvast säilinud liigist.

Kalifornia merilõvi on levinud Põhja-Ameerika läänerannikul, kus tema levila ulatub Alaska osariigi kaguosast Mehhiko keskosani, hõlmates seejuures ka California lahe.

Isane kalifornia merilõvi on keskmiselt 2,4 meetrit pikk ja kaalub kuni 350 kilogrammi. Emane on keskmiselt 1,8 meetrit pikk ja kaalub kuni 100 kilogrammi. Emastel ja noorloomadel on kollakaspruun karvkate, kuid pärast karvavahetust võivad nad ajutiselt olla helehallid või hõbedased. Täiskasvanud isase karvkatte värvus ulatub helepruunist mustani.

Kalifornia merilõvid lesivad liivastel või kaljustel randadel, kuid sageli kohtab neid ka inimtekkelistes keskkondades, näiteks sadamates ja kaidel.

Nad toituvad peamiselt kaladest ja kalmaarilistest. Kalifornia merilõvidele peavad jahti mõõkvaalad ja mõrtsukhaid.

Kalifornia merilõvid on polügüünsed.

ViitedEdit