FANDOM

Kaktusekäblik
Campylorhynchus brunneicapillus 20061226
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Värvulised Passeriformes
Sugukond: Käbliklased Troglodytidae
Perekond: Campylorhynchus
Liik: Kaktusekäblik
Ladinakeelne nimetus
Campylorhynchus brunneicapillus
Lafresnaye, 1835
Kaktusekäblik (Campylorhynchus brunneicapillus) on värvuliste seltsi käbliklaste sugukonda kuuluv linnuliik.

Kaktusekäbliku levila ulatub USA edelaosast Mehhiko keskosani. Ta pesitseb kuivades kõrbetes, kus kasvavad kaktused ja muud sukulendid. Lind on hästi on kohanenud ka linnakeskkonnas.

Kaktusekäbliku tüvepikkus on umbes 18–23 cm. Ta on Põhja-Ameerika suurim käbliklane. Kaktusekäbliku pealagi on tumepruunikas. Selg on hallikaspruun musta-valge täpiline. Linnu nokk on pikk ja kergelt kaardus. Kael ja rind on valge ning selgete mustade laikudega. Laigud ei paista selgelt silma kollakaspruunikalt kõhult. Tumedad tiivad ja saba on valgete triipudega.

Kaktusekäblik toitub peamiselt putukatest ja muudest lülijalgadest, kuid sööb ka puuvilju ja seemneid.

Ta teeb pesa rullikkaktusele ja saguaarokaktusele umbes meetri kõrgusele maapinnast. Kurnas on tavaliselt 3–4 muna. Tibusid toitavad mõlemad vanalinnud. Kuigi pesad ehitatakse astlalisele kaktustele, võib tibudele siiski jahti pidada maoline Masticophis flagellum.

Kaktusekäblik on Arizona tunnuslind.

ViitedEdit