FANDOM

KFC logo

KFC logol kujutatakse selle asutajat Colonel Sandersit.

Kentucky Fried Chicken (KFC) on kiirtoidurestoranide kett, mis pakub praetud kanaliha. Selle peakorter asub Louisville'is Kentuckys.

KFC on McDonald'si järel suuruselt maailma teine restoranikett. Sellel on 2015. aasta detsembri seisuga 123 riigis kokku 19 952 müügiturgu. Eestis peaks KFC turule tulema hiljemalt 2018. aastaks.[1] Ettevõtte on Yum! Brandsi tütarettevõte.

KFC asutas ettevõtja Harland Sanders, kes hakkas Suure depressiooni ajal oma teeäärses restoranis Corbinis praetud kanaliha müüma. Sandersil tekkis võimaliku restoranide frantsiisi idee. Esimene "Kentucky Fried Chickeni" frantsiis avati 1952 Utah's. KFC populariseeris kiirtoidutööstusesse kana, muutes turu nii mitmekesisemaks. Harland nimetas end Colonel Sandersiks ja temast sai üks Ameerika kultuuriloo silmapaistev isiksus. Siiski hakkas üha suurenev ettevõtte vananevat Sandersit koormama ning ta müüs ettevõtte John Y. Brown juuniori ja Jack C. Massey juhitud investorite grupile.

KFC World Operations v2

Riigid, kus KFC oma turu avanud on (2014. aasta detsembri seisuga). Eestis ettevõte ei tegutse.

KFC oli üks esimesi kiirtoidukette, mis laienes rahvusvahelisele turule. 1960. aastate keskel avati müügiturge Kanadas, Suurbritannias, Mehhikos ja Jamaical. 1970. ja 1980. aastatel muutus ettevõttel mitu korda omanik. 1970. aastate alguses müüdi KFC alkoholi suurmüüjale Heublein, kelle võttis üle R. J. Reynolds Tobacco Company toidu ja tubaka segakontsern, kes müüs keti PepsiCole. Ettevõtte laienes siiski mitmele poole maailma ja 1987 oli KFC esimene läänemaailma restoranikett, mis alustas tegevust ka Hiinas. Hiina on nüüd ettevõtte suurim turg. 1997 andis PepsiCol KFC oma kõrvalettevõttele Tricon Global Restaurants, mis nimetati hiljem Yum! Brands'iks.

KFC, Belfast, June 2010

KFC restoran Belfastis

KFC algne toode oli küpsetatud kanaliha tükid, mida maitsestati Sandersi retsepti järgi üheteistkümne maitsetaime ja -ainega. Retsept on ärisaladus. Küpsetatud kanaliha serveeritakse papist karbis, mis on saanud hästi tuntuks. Selle võttis kasutusele 1957 Pete Harman. 1990. aastatest on KFC oma menüüd laiendanud, pakkudes ka teisi kanast valmistatud tooteid, näiteks kanaburger- ja wrap, samuti salateid ja kõrvalroogi, näiteks friikartulid, kapsasalat, magustoidud ja karastusjoogid, millega hiljem sageli varustas PepsiCo.

Viited Edit

  1. "Kindel värk: Pizza Hut ja KFC sisenevad Eesti turule". kasulik.delfi.ee. 29.8.2016. Vaadatud 6.5.2017

Välislingid Edit