FANDOM

Badlands movie poster

Filmiplakat

"Julm maa" ("Badlands") on 1973. aasta USA krimifilm. Filmi lavastas Terrence Malick, kes kirjutas filmile ka stsenaariumi. See oli Mallicki esimene täispikk mängufilm. Filmi peaosades mängivad Martin Sheen ja Sissy Spacek. Filmi sündmustiku loomisel on saadud inspiratsiooni tõsielulisest mõrvarist Charles Starkweatherist, kes koos oma tüdruksõbra Caril Ann Fugate'iga 1957. ja 1958. aasta talvel tappis Nebraska ja Wyomingi osariigis üksteist inimest.

Filmi tegevus leiab aset 1959. aastal. Filmi sisu kantakse üle 15-aastase süüdimatu teismelise tüdruku Holly Sargisi (Spacek) jutustuse läbi. Sargis elab Lõuna-Dakota unises linnakeses nimega Fort Dupree, kus kohtub endast kümme aastat vanema Kit Carruthersiga (Sheen), kes oma käitumiselt ja välimuselt meenutab James Deani, ja kellesse ta armub. Kuna tüdruku isa ei kiida nende suhet heaks, laseb Kit tüli käigus süüdimatult Holly isa maha. Noored suunduvad pakku, kuid nad peavad oma peidukohast peagi põgenema ning Kit tapab seejärel vähegi kõik, kes võiksid nad välja anda.

Aastal 1993 tunnistati film kultuuriliselt oluliseks ning võeti USA Kongressi raamatukogu National Film Registry'sse.

Osatäitjad Edit

  • Martin Sheen – Kit Carruthers
  • Sissy Spacek – Holly Sargis
  • Warren Oates – isa
  • Ramon Bieri – Cato
  • Alan Vint – šerifi abi
  • Charley Fitzpatrick – intervjueeriv sekretär
  • Gary Littlejohn – šerif
  • John Carter – rikas mees
  • Bryan Montgomery – poiss

Välislingid Edit