FANDOM

Senator Joseph B. Foraker

Joseph B. Foraker (u. 1902)

Joseph Benson Foraker (5 VII 1846 Highlandi maakond, Ohio – 10 V 1917 Cincinnati, Ohio) oli USA poliitik, 37. Ohio kuberner (1886–1890).

Foraker sündis Ohio maapiirkonnas ja värvati kodusõjas 16-aastasena Uniooni armeesse. Ta võitles sõjas peaaegu kolm aastat ja ülendati kapteniks. Pärast sõda suundus õppima Cornelli ülikooli ja sai juristiks. Ta huvitus poliitikast ja valiti 1879 kohtunikuks ning sai tuntud poliitiliseks kõnelejaks.

Foraker kandideeris Ohio kuberneri ametikohale juba 1883, kuid ei osutunud valituks. Aastatel 1886–1890 oli ta Ohio kuberner kahel ametiajal. Kubernerina ehitas ta liidu Clevelandi töösturi Mark Hannaga. Aastatel 1897–1909 kuulutas ta Senatisse. Senatis olles toetas Hispaania-Ameerika sõda ning Filipiinide ja Puerto Rico annekteerimist. Ta oli president Theodore Rooseveltiga eri meelt raudtee määruse ja poliitilise eestkoste kohta. Nende suurim lahkarvamus oli Brownsville'i afääri üle, kus mustanahalisi sõdureid süüdistati Brownsville'i linna terroriseerimises Texases.