FANDOM

Johnny-Logan---2010---3---(Gentry)

Johnny Logan 2009. aastal Viinis esinemas

Johnny Logan (sünninimi Seán Patrick Michael Sherrard; sündinud 13. mail 1954 Frankstonis, Austraalias) on Iirimaa laulja ja helilooja.

Ta sündis 1954. aastal Austraalias Melbourne'i eeslinnas Frankstonis. Tema isa, Patrick O'Hagan, oli tuntud iiri tenor, kes esines kolmel korral Valges Majas. Ta kolis koos perekonnaga tagasi Iirimaale, kui oli kolmeaastane. Lapsepõlves ja nooruses mängis kitarri ning hakkas ise laule kirjutama 13-aastaselt. Pärast kooli lõpetamist asus ta õppima elektrikuks, kuid esines samal ajal folk- ja bluusiklubides.

Ta võttis oma esinejanime Johnny Logani filmi "Johnny Guitar" (1954) peategelase järgi. Ta avaldas oma esimese singli 1978. aastal. Esimest korda üritas ta Eurovisioonile pääseda 1979. aastal, kui sai Iirimaa eelvoorus lauluga "Angie" kolmanda koha.

Eurovision Song Contest 1980 - Johnny Logan 2

Logan 1980. aasta Eurovisiooni lauluvõistlusel

Ta on ainus laulja, kes on tulnud kahel korral Eurovisiooni lauluvõistluse võitjaks. 1980. aastal võitis ta Eurovisiooni lauluvõistluse lauluga "What's Another Year" ja 1988. aastal lauluga "Hold Me Now".

Aastal 1992 võitis Linda Martin Eurovisiooni tema kirjutatud lauluga "Why Me?". Logan kirjutas Martini 1984. aasta võistlusloo "Terminal 3", mis saavutas teise koha.

Logan on avaldanud kümmekond albumit.