FANDOM

John le Carré (õieti David John Moore Cornwell; s. 19 X 1931 Poole'is Dorsetis) on inglise kirjanik, kes on tuntud eelkõige spiooniromaanide autorina.

Õppinud ülikoolis keeli, astus ta Briti välisteenistusse tööle. Töötas Briti saatkondades Bonnis ja Hamburgis ning asus siis MI6 (Briti luureteenistus) ridadesse.

Esimese spiooniromaani kirjutas ta 1961, kui oli veel luureteenistuse liige. Tema töö luureteenistusse lõpetas Briti topeltagent, kes paljastas tema ja veel kümneid agente KGB-le.

Tema viimased romaanid tegelevad Aafrika ja Ameerika valupunktidega. 2003. a jaanuaris avaldas le Carre The Timesis essee pealkirjaga "Ühendriigid on hulluks läinud", protesteerides Iraagi sõja vastu.

John le Carré on teist korda abielus, tal on neli last.

Elab Cornwallis Inglismaal.

Eesti keeles ilmunud: "Väikeses Saksa linnas" (Eesti Raamat 1973), "Spioon, kes pääses külma käest" (Kupar 1991), "Vene maja" (Eesti Raamat 1993), "Eliitmõrv" (Varrak 1994), "Meie mäng" (Varrak 1996), "Väike trummitüdruk" (Varrak 1996), "Smiley meeskond" (Varrak 2001), "Ustav aednik" (Varrak 2003), "Jäägitu sõprus" (Varrak 2005), "Misjonilaul" (Varrak 2008).