FANDOM

Rock'n'rolli Kuulsuste Hall
Joan Baez 1963-original

Joan Baez (1963)

Joan Chandos Baez (sündinud 9. jaanuaril 1941 New Yorgis) on USA folklaulja, laululooja ja aktivist.

Tema isa Albert Baez oli silmapaistev Mehhiko päritolu füüsik. Tema ema oli šoti päritolu. Joanil oli kaks õde: Pauline Thalia Baez Bryan (1938–2016), paremini tuntud kui Pauline Marden, ja Margarita Mimi Baez Fariña (1945–2001), paremini tuntud kui Mimi Fariña, kes mõlemad tegelesid samuti muusika ja poliitilise aktivismiga.

Tema esimene instrument oli ukulele, mõni aeg hiljem hakkas ta mängima ka kitarri. Tema esimene sooloalbum ilmus 1960. aastal. 1960. aastate alguses oli tal lähedased suhted folklaulja Bob Dylaniga. Rahvusvahelise läbimurde tõi Baezile 1964. aastal Phil Ochsi laul "There But For Fortune". Erakordse edu saavutasid Baezi enda laul "Diamonds & Rust" (1975) ja "We Shall Overcome", millest sai USA protestimeelsuse üheks hümniks.[1]

Joan Baez Bob Dylan

Baez ja Bob Dylan 1963. aasta augustis Washingtonis kodanikuõiguste nimel peetud protestiüritusel

Ta on viljelnud lisaks folgi ka kantri-, pop- ja gospelmuusikat. Kuigi Baez kirjutas ka ise laule, laulis ta Dylani, The Allman Brothers Bandi, The Beatlesi, Leonard Coheni, Woody Guthrie', The Rolling Stonesi, Pete Seeger ja paljude teiste muusikute laule. Tal on suure ulatusega (kolm oktavit) ja erilise vibraatoga sopranihääl.[1]

1969. aastal esines ta Woodstocki festivalil.

2007. aastal pälvis ta elutöö Grammy. 2017. aastal võeti ta Rock'n'rolli Kuulsuste Halli liikmeks.

Baez on eluaeg olnud pühendunud vägivallutuse, kodanikuõiguste, inimõiguste ja keskkonna eest võitlemisele.

ViitedEdit

  1. 1,0 1,1 Joan Baez. ents.ee. Vaadatud 16.7.2018

Välislingid Edit

Rock'n'rolli Kuulsuste Hall