FANDOM

Jerome-kern-by-alfredo-valente

Jerome Kern 1930. aastatel

Jerome David Kern (27 I 1885 New York – 11 XI 1945 New York) oli USA helilooja, kes kirjutas muusikale ja popmuusikat.

Ta kirjutas umbes 700 laulu, millest tuntumad on "Ol' Man River", "They Didn't Believe Me", "Can't Help Lovin' Dat Man", "A Fine Romance", "Smoke Gets in Your Eyes", "All the Things You Are", "The Way You Look Tonight" ja "Who?".

Kern õppis muusikat New Yorgis ja Heidelbergis Saksamaal. Pärast kodulinna naasmist töötas ta pianistina ja muusikalidele laule kirjutama. Ta kirjutas muusikale näiteks Princessi teatrile. 1927. aastal hakkas ta koostööd tegema Oscar Hammerstein II-ga, kellega lõid Edna Ferberi romaani "Teatrilaev" ("Show Boat") põhjal muusikali.

Kern kandideeris karjääri jooksul Oscarile kaheksa korda, võites kaks parima originaallaulu kategoorias. Esimese võitis ta filmist "Svingi aeg" ("Swing Time") pärit lauluga "The Way You Look Tonight", millele kirjutas sõnad Dorothy Fields, ja teise filmist "Lady Be Good" pärit lauluga "The Last Time I Saw Paris", millele kirjutas sõnad Hammerstein.