FANDOM

Jennifer Jason Leigh by Gage Skidmore

Jennifer Jason Leigh (2015)

Jennifer Jason Leigh (sünninimi Jennifer Leigh Morrow; sündinud 5. veebruaril 1962 Los Angeleses, Californias) on USA näitleja.

Leigh sündis näitleja Vic Morrow' ja stsenaristi Barbara Turneri tütrena. Tema vanemad lahutasid, kui ta oli kahe-aastane. Ta võttis oma keskmise nime Jason näitleja Jason Robardsi järgi.

Leigh alustas näitlejakarjääri 1970. aastatel televisioonis, tehes külalisrolle mitmes telesaates. Kinolinal tegi ta läbimurde 1982. aastal rolliga filmis "Kiired ajad Ridgemonti keskkoolis" ("Fast Times at Ridgemont High"). Kriitikutelt pälvis ta iseäranis kiitvaid hinnanguid rollide eest filmides "Last Exit to Brooklyn" (1989) ja "Miami Blues" (1990). 1991. aastal mängis ta Ron Howardi filmis "Tulemöll" ("Backdraft") ja 1992. aastal erootilises trilleris "Üksik vallaline naine" ("Single White Female").

1993. aastal mängis ta Robert Altmani filmis "Killud" ("Short Cuts") ja mängis 1994. aastal peaosas vendade Coenide filmis "Võimumängud" ("The Hudsucker Proxy"). Leigh nomineeriti Kuldgloobusele rolli eest eluloofilmis "Missis Parkeri nõiaring" ("Mrs. Parker and the Vicious Circle"; 1994), kus ta kehastas luuletajat ja kirjanikku Dorothy Parkeri. 1995. aastal mängis ta peaosa filmis; filmi stsenaariumi autor oli tema ema. 2001. aastal oli ta Alan Cummingi filmi "Aastapäevapidu" ("The Anniversary Party") kaaslavastajaks ja -stsenaristiks ning kus ise ka kaasa mängis.

2002. aastal tegi ta rolli krimifilmis "Teekond hukatusse" ("Road to Perdition"). 2007. aastal mängis ta peaosas perekonnadraamas "Margot ja pulmad" ("Margot at the Wedding"); filmi lavastas tema toonane abikaasa Noah Baumbach. Paari hooajal mängis ta Showtime'i komöödiasarjas "Weeds". 2015. aastal sai ta kriitikutelt tunnustust häälrolli eest Charlie Kaufmani nukufilmis "Anomalisa" ja Daisy Domergue'i rolli eest "Quentin Tarantino filmis "Vihane kaheksa" ("The Hateful Eight") – roll Tarantino filmis tõi talle parima naiskõrvalosatäitja Oscari, Kuldgloobuse ja Briti Filmi- ja Telekunsti Akadeemia auhinna nominatsiooni.

Filmi- ja teletöö kõrvalt on Leigh mänginud ka teatris. Ta esitati 2006. aastal Drama Desk Award'ile rolli eest Off-Broadway Mike Leigh' näidendis "Abigail's Party". Broadwayl tegi ta debüüdi 1998. aastal, kui tal tuli asendada Sally Bowlesi rolli muusikalis "Kabaree".

Välislingid Edit