FANDOM

Rock'n'rolli Kuulsuste Hall
Jefferson Airplane

Jefferson Airplane 1966. aastal. Ülevalt vasakult: Jack Casady, Grace Slick, Marty Balin; alt vasakult: Jorma Kaukonen, Paul Kantner, Spencer Dryden.

Jefferson Airplane oli USA rokkansambel, mis tegutses aastatel 19651972 ja 1989. Ansambel oli kesksel kohal hipikultuuri ja protestiliikumise flower power juures. Ansambel esitas psühhedeelse rokki ja folkrokki.

Ansambel loodi 1965. aastal California osariigis San Franciscos Marty Balini algatusel. Ansambli algkoosseisu kuulusid lisaks Balinile laulja ja rütmikitarrist ning ansambli hilisem liider Paul Kantner, soolokitarrist Jorma Kaukonen, laulja Signe Toly Anderson, basskitarrist Jack Casady ja löökpillimängija Skip Spence.[1] 1966. aastal tuli ansamblisse Signe Toly Andersoni asemele naislaulja kohale Grace Slick.

Jefferson Airplane oli peaesinejaks 1960. aastate tähtsamatel muusikafestivalidel USA-s – 1967. aastal Monterey popfestivalil ning 1969. aastal Woodstocki festivalil ja Altamont Speedway Free Festivalil – ning 1969. aastal Inglismaal Isle of Wight Festivalil.

Ansambli läbimurdeplaadiks kujunes nende teine album, 1967. aastal välja antud "Surrealistic Pillow", millelt ilmusid singlitena ühed tuntumad psühhedeelse roki laulud "Somebody to Love" ja "White Rabbit".

1970. aastal lahkus ansamblist Balin. Ansambel läks ametlikult laiali 1972. aastal, mil Kaukonen ja Casady jätkasid tegevust oma ansambliga Hot Tuna, ning Slick ja Kantner keskendusid ühisele soolokarjäärile.

1989. aastal tuli Jefferson Airplane uuesti lühikeseks ajaks kokku. Ansambli põhikoosseisust (Kantner, Anderson, Balin, Kaukonen ja Casady) puudus ainsana Dryden. Samal aastal anti välja album "Jefferson Airplane", misjärel läks ansambel taas laiali.

1996. aastal võeti Jefferson Airplane Rock'n'rolli Kuulsuste Halli liikmeks.

Stuudioalbumid Edit

Viited Edit

  1. Jeffersin Airplane. ents.ee. Vaadatud 10.6.2017

Välislingid Edit

Rock'n'rolli Kuulsuste Hall