FANDOM

Jeemen on riik Araabia poolsaarel Edela-Aasias. Jeemen on suuruselt teine riik poolsaarel. Piirneb põhjas Saudi Araabiaga ja idas Omaaniga.

Etümoloogia Edit

Ajalugu Edit

Geograafia Edit

Geoloogiline ehitus ja pinnamood Edit

Kliima Edit

Taimestik Edit

Loomastik Edit

Kaitsealad Edit

Riik Edit

Haldusjaotus Edit

Jeemen jaguneb 21 kubernerkonnaks (muḩāfaz̧ah) ja üheks keskalluvusega linnaks (Şan‘ā').

Rahvastik Edit

Demograafilised näitajad Edit

Suurimad linnad Edit

Majandus Edit

Valuuta Edit

Rahaühik on Jeemeni riaal (YER).

Kultuur Edit

Sport Edit

Sümboolika Edit

Lipp Edit

Flag of Yemen

Võeti kasutusele 22 V 1960, samal päeval, mil Jeemeni AV (Põhja-Jeemen) ja Jeemeni DRV (Lõuna-Jeemen) ühinesid. Plagu on horisontaalsete väljadega puna-valge-must trikoloor. Värvid pärinevad mõlema ühinenud riigi lipult, Põhja-Jeemeni lipult jäeti ära roheline täht ja Lõuna-Jeemeni lipult sinine kolmnurk punase viisnurkse tähega. Punane sümboliseerib ühtsust ja märtrite verd, valge säravat tulevikku ja must tumedat minevikku. Punane, valge ja must on ka panaraabia värvid. Must sümboliseerib Muhamedi ja Abbassiidide dünastiat, valge Omaijaadide dünastiat ja punane haridžiide. Neljas araabia värv on roheline, mis sümboliseerib Fatimiidide dünastiat, kuid Fatimiidide riik ei ulatunud kunagi Jeemenini ja rohelist värvi Jeemeni lipul ka pole. Üsna sarnased on mitu araabiamaade lippu. Egiptuse, Iraagi ja Süüria lipp erinevad Jeemeni lipust ainult selle poolest, et neil on valgel laiul mingi kujutis.

Vapp Edit

Emblem of Yemen

Võeti kasutusele 1990.

Hümn Edit

Riigihümn on "Nashīd al-Yaman al-waṭanī" ('Ühendatud vabariik'). Sõnad Abdullah Abdulwahab Noman, viis Ayoob Tarish. Riigihümnina 1990. aastast.