FANDOM

Medalid
James Brendan Connolly, 1906 1
James Connolly 81906)
Riik: Flag of the United States.png Ameerika Ühendriigid
Meeste kergejõustik
Olympic rings with white rims Olümpiamängud
Gold medal blank Kuld Ateena 1896 Kolmikhüppes
Silver medal blank Hõbe Ateena 1896 Kõrgushüppes
Silver medal blank Hõbe Pariis 1900 Kolmikhüppes
Bronze medal blank Pronks Ateena 1896 Kaugushüppes

James Brendan Bennet "Jamie" Connolly (iiri: Séamas Breandán Ó Conghaile; 28. oktoober 1868 Boston, Massachusetts – 20. jaanuar 1957 New York) oli USA kergejõustiklane, ajakirjanik ja kirjanik.

Ta sündis iiri päritolu vanemate peres Massachusettsi osariigis Bostonis. Ta asus 1895. aastal õppima Harvardi Ülikooli. Kui ta küsis luba 1896. aasta Ateena olümpiamängudel osalemiseks, ei tuldud talle vastu ja ta visati koolist välja.[1] Suffolki kergejõustikuklubi esindades asus ta neli nädalat enne olümpiamängude algust Saksa laevaga Euroopa poole teele. Ta saabus Ateenasse päev enne olümpiamängude algust.

Olümpiamängude avapäeval 6. aprillil võistles ta mängude esimesel alal Panathinaikó staadionil kolmikhüppes, kus tuli nüüdisaegsete olümpiamängude esimeseks olümpiavõitjaks ja esimeseks olümpiavõitjaks pärast 1500 aastat. Tema tulemuseks mõõdeti 13,71 meetrit ja ta edestas teise koha saanud prantslast Alexandre Tuffère'i rohkem kui meetriga.

James Connolly

James Connolly 1896. aasta olümpiamängudel

Järgmisel päeval, 7. aprillil võitis ta kaugushüppes 5.84-ga pronksmedali. Kolmanda medali võitis ta 10. aprillil kõrgushüppes, kui jäi Robert Garrettiga jagama hõbemedalit – mõlemad ületasid 1.65. Kuldmedali võitis 1.81-ga Ellery Clark.

Connolly võistles ka 1900. aasta Pariisi olümpiamängudel, kus pälvis kaasmaalase Myer Prinsteini järel 13,97 meetriga hõbemedali.

Hiljem töötas ta ajakirjaniku ja kirjanikuna. Ta reisis palju merel ning avaldades üle 200 mereteemalise lühijutu ja 25 romaane. Ta püüdis kaks korda kandideerida USA Kongressi, kuid ei osutunud valituks. 1949. aastal pakuti Connollyle Harvardi Ülikooli audoktori kraadi, millest ta aga keeldus.

Connolly suri 88-aastaselt 20. jaanuaril 1957 New Yorgis.

Connolly auks on nimetatud tänav (Connollystraße) Müncheni olümpiakeskuse juures.

Viited Edit

  1. Ateena 1896. Eesti Olümpiakomitee