FANDOM

Jackie Robinson, Brooklyn Dodgers, 1954

Jackie Robinson

Jack Roosevelt "Jackie" Robinson (31. jaanuar 1919 Cairo, Georgia – 24. oktoober 1972 Stamford, Connecticut) oli USA pesapallur. Ta oli kaasaja esimene afroameeriklane, kes mängis pesapalliliigas Major League Baseball (MLB), kui alustas karjääri Brooklyn Dodgersis. Kuigi vennad Moses Fleetwood Walker ja Weldy Walker ja olid pesapalliliigas mänginud juba 1880. aastatel, pidid mustanahalised kuus aastakümmet mängima Neegrite Liigas.

Robinson mängis kümnel hooajal World Series'il ja aitas Dodgersil võita 1955. aasta World Series'i meistrivõistlused. Ta valiti kuulel korral MLB tähtede mängudele (1949–1954). 1947. aastal sai ta Major League'i aasta uustulnuka auhinna ja 1949 National League'i kõige väärtuslikuma mängija auhinna – esimene mustanahaline, kes selle sai.

Robinson oli Teise maailmasõja veteran. 1950. aastal mängis ta oma eluloofilmis "The Jackie Robinson Story". 1962 võeti ta Pesapalli Kuulsuste Halli liikmeks. Ta on postuumselt saanud Presidendi Vabaduse medali ja Kongressi kuldmedali.

Robinson suri diabeedi ja südameprobleemide tõttu 53-aastasena. 1997. aastal igavikustasid kõik MLB meeskonnad numbriga 42 särgi, mis oli Robinson särginumbriks. Alates 2004. aastast tähistatakse 15. aprillil Jackie Robinsoni päeva.