FANDOM

Map of California highlighting Inyo County

Inyo maakonna asukoht Californias

Inyo maakond on maakond USA-s California osariigis. Inyo maakond asub Sierra Nevadast idas ning Yosemite rahvuspargist kagus. Maakonna halduskeskus on Independence. Maakonna ainus linn on Bishop.

Inyo maakonna läänepiiril (Tulare maakonna piiri ääres) Mount Whitney mis on Ameerika Ühendriikide kõrgeim mägi väljaspool Alaskat. Inyo maakonnas paiknevas Surmaorus asub Põhja-Ameerika madalaim koht: 86 meetrit alla mere pinna. Mount Whitneyt ja Surmaorgu lahutab vähem kui 140 kilomeetrit.

Maakonna pindala on 26 490 km². Veepindala on 120 km². See on pindalalt California teine ja USA üheksas maakond.

Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestuslikult 18 144. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 18 546. Asustustihendus on 0,69 in/km². See on asustustihenduse poolest California väikseim maakond.

Maakonda läbivad maanteed Route 6 ja Route 395.

Mount Whitney 2003-03-25

Mount Whitney

Badwater elevation sign

Badwater Basin Surmaorus

Inyo County Court House

Maakonna kohtumaja Independence'is

Naabermaakonnad Edit

Ajalugu Edit

Praeguse maakonna alal elasid monod, panamindid ja kavaiisud.

Maakond moodustati 22. märtsil 1866 Mono ja Tulare maakonna osadest. 1870. aastal sai see alasid juurde Mono maakonnalt ning 1872. aastal Kerni ja San Bernardino maakonnalt.

Teise maailmasõja ajal paigutati maakonnas asuvasse Manzanari üle 10 000 jaapanlase.

Kaitsealad Edit

Maakonnas asub lisaks 22 ürgloodusala (wilderness area).

USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse on kantud Inyo maakonnas 17 objekti.

Asulad Edit

Välislingid Edit