FANDOM

The Informer poster

Filmiplakat

"Informaator" ("The Informer") on 1935. aasta USA film. Filmi lavastas John Ford ja tootis RKO Pictures. Peaosades mängivad Victor McLaglen, Heather Angel, Preston Foster, Margot Grahame, Wallace Ford ja Una O'Connor. Filmi stsenaariumi on kirjutanud Dudley Nichols Liam O'Flaherty samanimelise romaani ainetel. 1929. aastal valmis romaani ainetel briti film "Öö pärast äraandmist".

Film kandideeris kuuele Oscarile, võites neist neli: parima lavastaja, meespeaosatäitja ja originaal muusika ning kohandatud käsikirja Oscari.

Filmi tegevus toimub 1922. aastal Iiri kodusõja tipul Dublinis. Gypo Nolan on vägivaldne alkohoolik, kes reedab oma sõbra Frankie McPhillipi 20 naela eest, et saada raha oma tüdruksõbra Katie jaoks raha Ameerikasse sõitmiseks.

Filmi eelarve oli oli umbes 243 000 dollarit. Film valmis 17 päevaga. Film esilinastus 1. mail 1935 Prantsuse liinilaeval Normandie.

John Fordile avaldas kõrgelt muljet F. W. Murnau teos "Päikesetõus" ("Sunrise: A Song of Two Humans"; 1927) ja ta soovis oma filmi tuua saksa ekspressionismi elemente.

Victor McLaglen, kes oli enne tähelepanu äratanud Fordi teises filmis "Kadunud patrull" ("The Lost Patrol"; 1934), teeb võimsa rolli. Tema tegelane on ühtaegu nii brutaalne, hiiglasliku figuuri, armilise näo kui ka raskepärase mõtlemisega, ent samas abitu, äratades haletsust ja kaastunnet.

Dudley Nichols kirjutas filmile käsikirja kuue päevaga. Ta oli esimene Oscari võitja, kes auhinnast keeldus.

Peale Preston Fosteri olid kõik peaosatäitjad inglise või iiri päritolu. Väikses rollis Flynnina võib näha John Fordi venda Francis Fordi. Filmis tegi pisirolli Briti sõdurina Robert Parrish, kes sai hiljem Oscari parima filmimontaaži eest.

Osatäitjad Edit

Victor McLaglen-Margot Grahame in The Informer

McLaglen ja Grahame

Auhinnad ja nominatsioonid Edit

Oscarid (1935)

Välislingid Edit