FANDOM

Indoneesia on riik Kagu-Aasias. See hõlmab suurema osa Indohiina poolsaare ja Austraalia vahele jäävatest saartest. Indoneesia asub 17 508 saarel. Riigil on maismaapiir Malaisia, Ida-Timori ja Paapua Uus-Guineaga. Merepiir on Singapuri, Filipiinide, Austraalia ja Indiale kuuluvate Andamani saartega. Indoneesia on rahvaarvult maailma neljas riik. Muslimite arvukuselt on Indoneesia maailmas esikohal.

Etümoloogia Edit

Nimi "Indoneesia" tuleneb ladinakeelsest sõnast Indos ('India') ja kreekakeelsest sõnast nesos ('saar'). Nimetust Indu-nesians kasutati esmakordselt 1850 ja algselt kirjeldati selle liitsõnaga Malai saarestiku elanikke. Hiljem võeti kasutusele sõna Indonesia.

Ajalugu Edit

Geograafia Edit

Geoloogiline ehitus ja pinnamood Edit

Kliima Edit

Elustik Edit

Tänu suurusele, mitmekesisele saarestikule ja ekvatoriaalsele kliimale on Indoneesia elurikkus maailmas Brasiilia järel teisel kohal.

Taimestik Edit

Loomastik Edit

Indoneesia loomastiku hulgas on väga palju endeeme – nt ligi 39% imetajatest (imetajaid kokku 515 liiki), u 26% linnuliikidest (linnuliike kokku 1531), 37% kahepaiksetest (kahepaikseid kokku 270 liiki) jne. Indoneesia rannikuvete elustiku mitmekesisus on arvatavasti kõige suurem maailmas, seda aitavad rikastada 54 716 km pikkune rannajoon ja 5,5 mln hektari suurune rannikuala, kus on väga laialt levinud mangroove ja korallrahusid.

Kaitsealad Edit

Riik Edit

Indoneesia on presidentaalne vabariik. Riigivõim on koondunud keskvalitsuse kätte.

Haldusjaotus Edit

Indoneesia jaguneb 34 provintsiks. Igal provintsil on oma seadusandlik võim ja kuberner. Provintsid jagunevad regentkondadeks ja linnadeks, mis jagunevad omakorda ringkondadeks ning edasi küladeks (desa või kelurahan).

Rahvastik Edit

Demograafilised näitajad Edit

Suurimad linnad Edit

Koht Linn Provints Elanikke (2010)
1. Jakarta Jakarta 9 607 787
2. Surabaya Ida-Jaava 2 765 487
3. Bandung Lääne-Jaava 2 394 873
4. Bekasi Lääne-Jaava 2 334 871
5. Medan Põhja-Sumatra 2 097 610
6. Tangerang Banten 1 798 601
7. Depok Lääne-Jaava 1 738 570
8. Semarang Kesk-Jaava 1 520 481
9. Palembang Lõuna-Sumatra 1 440 678
10. Makasar Lõuna-Sulawesi 1 331 391

Majandus Edit

Valuuta Edit

Rahaühik on Indoneesia ruupia (IDR).

Kultuur Edit

Sport Edit

Sport on Indoneesias üldjuhul meestele orienteeritud, suureks probleemiks on sporti saatvad illegaalsed kihlveod. Populaarsemad spordialad on sulgpall ja jalgpall.

Sümboolika Edit

Lipp Edit

Flag of Indonesia

Võeti ametlikult kasutusele 1950. Lipp on jagatud kaheks horisontaalseks laiuks, punaseks ja valgeks. Punane sümboliseerib keha, vaprust ja vabadust, valge hinge, õilsaid püüdlusi ja õiglust.

Vapp Edit

National emblem of Indonesia Garuda Pancasila

Võeti kasutusele 11 II 1950.

Hümn Edit

Riigihümn on "Indonesia Raya". Sõnad ja viis Wage Rudolf Supratman. Riigihümnina 1950. aastast.