FANDOM

Ilmastik

Tsüklonid Edit

1960. a novembris ja detsembris möllanud tugev tsüklon Ophelia tegi laastamistööd väiksel Ulithi atollil Karoliinides Vaikses ookeanis. Hukkus seitse inimest.

1990. a detsembris möllanud Joy nimelises tsüklonis Austraalias Queenslandis hukkus kuus inimest. Rockhamptonis suured üleujutused, Mackays tornaado, mis hävitas 40 maja ja kahju Suurele Vallrahule. Tsükloni nõrgenedes järelejäänud niiskus põhjustas kaks nädalat paduvihma. Mitmed jõed tõusid üle kallaste, sh Fitzroy.

1995. a veebruaris möllanud Bobby nimeline tsüklon purustas mitu veebruarikuu vihmarekordit Lääne-Austraalia Goldfields-Esperance'i piirkonnas. Hukkus kaheksa inimest ja põhjustas 8,5 mln USA dollarilise kahju.

2014. a juuli keskpaiga taifuunis Rammasun hukkus vähemalt 94 inimest Filipiinidel ja vähemalt 18 Hiinas.

Sademed Edit

Kõige soojem vihm sadas äikeselise ilma ajal Needlesi linnas Californias 13 VIII 2012. Sademete t° oli 46 °C.

Temperatuur Edit

Rekordiraamatute järgi kuulus Maa kõrgeima õhut°-ga paiga tiitel 58 soojakraadiga alates 1922. aastast Al-‘Azīzīyah'le Liibüa kõrbes. ÜRO tühistas selle rekordi 2012, sest mõõtmise oli teinud kogemusteta inimene, kes kasutas aegunud seadmeid.