FANDOM

Ida-Timor on riik Kagu-Aasias. See hõlmab Timori saare idaosa ning paar lähedal asuvat saart, Atauro ja Jaco, ning saare loodeosas asuva enklaavi Oecusse. Riik piirneb saare Indoneesiale kuuluva osaga Lääne-Timor. 1976. aastani kandis nime Portugali Timor.

Etümoloogia Edit

Ajalugu Edit

Geograafia Edit

Geoloogiline ehitus ja pinnamood Edit

Kliima Edit

Taimestik Edit

Loomastik Edit

Kaitsealad Edit

Riik Edit

Haldusjaotus Edit

Ida-Timor jaguneb 13 ringkonnaks, mis jagunevad omakorda 65 alamringkonnaks, 442 külaks (sucos) ja 2225 alevikikus (aldeias).

Rahvastik Edit

Demograafilised näitajad Edit

Suurimad linnad Edit

Koht Linn Ringkond Elanikke (2010)
1. Dili Dili 192 652
2. Baucau Baucau 20 852
3. Maliana Bobonaro 16 688
4. Lospalos Lautém 12 946
5. Same Manufahi 11 504

Majandus Edit

Valuuta Edit

Rahaühik on USA dollar (USD).

Kultuur Edit

Sport Edit

Sümboolika Edit

Lipp Edit

Flag of East Timor

Võeti de jure kasutusele 19 V 2002. Lipp on punane kangas, mille vardapoolses osas on kollasele kolmnurgale paigutatud must kolmnurk, sellele aga valge viisnurkne täht, mille üks tipp on suunatud vardapoolsesse ülanurka. Kollane sümboliseerib koloniaal perioodi ja riigi rikkust, punane iseseisvuse eest valatud verd, must pimeduse jõude ja neid kelle eestvedamisel saabus iseseisvus, ning valge vabadust.

Vapp Edit

Coat of arms of East Timor

Võeti kasutusele 2007. Vapil on kujutatud portugalikeelne deviis "Unidade, Acção, Progresso" ('Ühtsus, toiming, edasiminek').

Hümn Edit

Riigihümn on "Pátria" ('Isamaa'). Sõnad Francisco Borja da Costa, viis Afonso de Araujo. Riigihümnina 2002. aastast.