FANDOM

Map of California highlighting Humboldt County

Asend Californias

Humboldti maakond on maakond USA-s California osariigi põhjarannikul. Maakonna halduskeskus ja suurim linn on Eureka.

Maakonna pindala on 10 490 km². Veepindala on 1250 km². Maakond asub Vaikse ookeani ääres. Humboldti maakonnal on California maakondadest kõige pikem rannajoon – umbes 180 km. Humboldti maakonnas asuv Mendocino neem on California maismaaosa kõige läänepoolseim punkt. Tähtsamad jõed on Klamathi jõgi, Eel River ja Trinity jõgi. Humboldti ja selles lõunas paikneva Mendocino maakonna rannik on tuntud "Kadunud rannikuna" (inglk Lost Coast), kuna see rannikuala on väga hõredalt asustatud ja sinna ei vii ühtegi suuremat maanteed.

Suure osa maakonnast hõlmavad tihedad metsad. Maakonnas asub üle 40% säilinud ranniksekvoiametsadest, millest suur osa on range kaitse all. Humboldti maakond asub seismiliselt ühes kõige aktiivsemas piirkonnas Ameerika Ühendriikides. Seal on mõõdetud mitmed maavärinaid tugevausega kuus magnituudi või rohkem.

Elanike arv on 2017. aasta seisuga arvestuse järgi 136 754. 2010. aasta rahvaloenduse järgi oli elanikke 134 623. Humboldti maakonnas on kokku kaheksa indiaanlaste reservaate. Ainult neljas USA maakonnas on rohkem reservaate.

Peamised majandusallikad on metsandus ja turism. Humboldti maakonnast tuleb 20% osariigi puidumahust ja 30% metsatoodangu koguväärtusest. Paljudes maakonna linnades on säilinud palju viktoriaanlikus stiilis hooneid.

Humboldt Bay and Eureka aerial view

Vaade õhust Humboldti lahele

Lanphere Dunes

Kaitsealused Lanphere'i düünid

Naabermaakonnad Edit

Ajalugu Edit

Praegust Humboldti maakonna ala asustasid algselt paljud indiaanihõimud, teiste seas vijotid, jurokid, hupad, karokid, chilula'd ja vailakid. Esimesena eurooplasena külastas praeguse Humboldti maakonna rannikut Hispaania maadeavastaja Andrés de Urdaneta. Hiljem külastasid Põhja-California rannikupiirkonda teised hispaania, inglise ja vene maadeavastajad, kes tegid indiaanlastega kaubavahetust.

Esimesed asunikud saabusid Põhja-California piirkonda alles 19. sajandi keskpaigas. Humboldti maakond moodustati 12. mail 1853 Trinity maakonna osast.

Maakond on saanud nime Humboldti lahe järgi, mis omakorda on saanud nime Saksa loodusteadlase Alexander von Humboldti järgi.

Kaitsealad Edit

Rockefeller Forest Sequoia sempervirens

Ranniksekvoiamets

USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse on kantud Humboldti maakonnas 55 objekti.

Maanteed Edit

Linnad Edit

Välislingid Edit