FANDOM

HueyPLongGesture

Huey Long USA senaatorina

Huey Pierce Long juunior (30 VIII 1893 Winnfield, Louisiana – 10 IX 1935 Baton Rouge, Louisiana) oli USA poliitik, demokraat. Ta oli Louisiana 40. kuberner (1928–1932) ja USA Senati liige (1932–1935).

Long oli tuntud radikaalse ja avameelse populistina, kes tegeles kubernerina mõjukate sotsiaalsete reformide ja lõi Suure depressiooni ajal ambitsioonikaid, mis tuginesid riiklikul rahastamisel. Vastased kritiseerisid teda demagoogilise ja autokraatliku võimu kehtestamises.

Long oli elukutselt jurist. Ta kandideeris kuberneriks juba 1924. aastal, kuid edutult.

Ta toetas 1932. aasta presidendivalimistel tugevalt Franklin D. Roosevelti, kuigi nad vastandusid pärast seda teineteisest. Long soovis järgmisel valimistel ka ise presidendiks kandideerida, kuid teda tulistati 1935. aasta septembris Louisiana osariigi kapitooliumi juures surmavalt. 28-aastane laskja Carl Weiss tapeti kohe; Long püsis pärast tulistamist elus veel kaks päeva.

Long oli inspiratsiooniks Robert Penn Warreni romaanile "Kõik kuninga mehed", mida on kaks korda ekraniseeritud.