FANDOM

Hotel Rwanda movie

Filmiplakat

"Hotell Ruanda" (tuntud ka eestikeelse pealkirja "Ruanda võõrastemaja" all; "Hotel Rwanda") on 2004. aasta USA draamafilm. Filmi lavastas Terry George. Filmi stsenaariumi kirjutasid Terry George ja Keir Pearson.

Film põhineb tõsielulisel lool, kui 1994. aastal toimunud Rwanda genotsiidi ajal püüdis hotellijuhataja Paul Rusesabagina (Don Cheadle) Kigalis asuvas hotellis Mille Collines varjata oma perekonda ja üle tuhandet tutsi põgenikku hutu äärmuslaste eest.

Film oli Unnited Artistsi ja Lions Gate Filmsi ühistöö. Kuna tegu oli indie-filmiga, linastus see vähestes kinodes. Film esilinastus USA-s 22. detsembril 2002. See tõi USA-s piletitulu 23 miljonit dollarit ja mujal maailmas veel 10 miljonit.

Film pälvis kiidusõnu kriitikutelt ja esitati paljudele auhindadele. See pälvis kolm Oscari nominatsiooni parima meespeaosatäitja (Don Cheadle), parima naiskõrvalosatäitja (Sophie Okonedo) ja parima algupärase stsenaariumi kategoorias. Lisaks võitis see auhinna Berliini ja Toronto filmifestivalill.

Tegelased Edit

Välislingid Edit