FANDOM

Hollywood Walk of Fame

Hollywoodi kuulsuste allee

Los Angeles (California, USA), Hollywood Boulevard, John Lennon -- 2012 -- 5

John Lennoni täht Hollywoodi kuulsuste alleel

Walk of fame, marilyn monroe

Marilyn Monroe täht

Donald Duck Star on the Walk of Fame

Piilupart Donaldi täht

Hollywoodi kuulsuste allee (Hollywood Walk of Fame) on Los Angeleses Hollywoodis piki Hollywood Boulevardi ja Vine Streeti kulgev kõnnitee, mis on tähistatud rohkem kui 2500 terratsost ja messingist valmistatud viieharulise tähega, millest igaüks on nimeliselt pühendatud meelelahutustööstuses filmi, teatri, raadio, televisiooni või muusika alal silmapaistnud inimesele.

Uued nimed otsustab Hollywoodi Kaubanduskoda (Hollywood Chamber of Commerce) iga aastas juunis. Mõnel kuulsusel on mitu tähte – saavutuste eest mitmel nimetatud alal. Ainus, keda on viiel alal auhinnatud, on Gene Autry. Praeguseks on 47% kõigist tähtedest välja antud filmi alal, 24% televisiooni alal, 17% helisalvestuse alal, 10% raadio alal ning vähem kui 2% elavesituse alal. Igal aastal lisandub kuulsuste alleele umbes 20 uut tähte, millest üks postuumselt.

1956. aasta märtsiks olid tähtede lõplik kujundus ja terratso korallroosa-süsihall värvilahendus heaks kiidetud ning pooleteist aasta jooksul valiti välja 1558 laureaati komiteede poolt, kes esindasid tollal nelja peamist meelelahutustööstuse haru: filmi, televisiooni, helisalvestust ja raadiot.

Hollywoodi kuulsuste allee ehitamine algas 1958. aastal. Esimene näidistäht paigaldati 9. veebruaril 1960 Joanne Woodwardile, esimene alaline täht 28. märtsil 1960 filmilavastaja Stanley Kramerile.

Pärast seda, kui aastatel 1960–1961 oli paigaldatud üle 1500 tähe, möödus kaheksa aastat ilma ainsatki uut tähte lisamata. 1968. aasta detsembris sai oma tähe kuulsuste alleel Richard D. Zanuck. Sealtpeale on tähetseremooniat kuulsuste alleel korraldatud regulaarselt.

1978. aastal nimetas Los Angelese linn Hollywoodi kuulsuste allee kultuuri- ja ajaloomälestusmärgiks, sellest on saanud tähtis turismimagnet.

Hollywoodi kuulsuste alleel on teiste seas saanud omanimelise tähe kolm filmikoera: Lassie, Strongheart ja Rin Tin Tin. Samuti on tähega pärjatud mitmed tegelaskujud, näiteks Miki Hiir, Piilupart Donald, Bugs Bunny, Rähn Woody, Karupoeg Puhh, Tinkerbell, Simpsonid, Godzilla ja Konn Kermit.

Michael Jackson Star

Michael Jacksoni täht umbes kaks nädalat pärast tema surma 2009. aastal

On saanud traditsiooniks, et mõne tuntud isiku surma puhul tuuakse temanimelise tähe juurde lilli. Näiteks kogunevad ansambli The Beatles fännid iga aasta John Lennoni surma-aastapäeval tema tähe juurde.

Mõne Hollywoodi kuulsuste alleele tähe saanud isiku nimi on tähel valesti kirjutatud. Näiteks 2010. aastal paigaldati Julia Louis-Dreyfusile täht nimega "Julia Luis Dreyfus" ja 1993. aastal eksiti Dick Van Dyke'i tähel ("Vandyke"). Neil kordadel parandati viga ära. Kolmel tähel on jäetud viga sisse: ooperidiiva Lotte Lehmanni eesnimi on kirjutatud "Lottie", filmi "King Kong" looja Merian C. Cooperi eesnimi on kirjutatud Meriam ning filmikunstipioneeri Auguste Lumière'i eesnimeks on seatud August. Peamiselt filmi- ja teatrinäitlejana tuntust kogunud Monty Woolley on saanud ekslikult tähe televisiooni alal, kuigi tema töö selles vallas oli vähene.

2018. aastal antakse omanimeline täht järgmistele meelelahutustegelastele:

2017. aastal anti omanimeline täht järgmistele meelelahutustegelastele:

Välislingid Edit