FANDOM

Hobuheinik
Tricholoma equestre
Taksonoomia
Riik: Seened Fungi
Hõimkond: Kandseened Basidiomycota
Klass: Mittelehikseened Agaricomycetes
Selts: Lehikseened Agaricales
Sugukond: Heinikulised Tricholomataceae
Perekond: Heinik Tricholoma
Liik: Hobuheinik
Ladinakeelne nimetus
Tricholoma equestre
(L.) P.Kumm.

Hobuheinik (Tricholoma equestre) on lehikseente seltsi heinikuliste sugukonda kuuluv seeneliik.

Seda liiki kirjeldas juba Rootsi loodusteadlane Carl von Linné 1753. aastal oma teoses "Species Plantarum", andes liiginimeks Agaricus equestris. Heiniku perekonda paigutas liigi 1871. aastal saksa mükoloog Paul Kummer.

Perekonnanimetus Tricholoma tuleneb kreekakeelsetest sõnadest τριχος (trichos), mis tähendab 'juus', ja λωμα (loma), mis tähendab 'serv, ääris'. Liigiepiteet equestris tähendab 'hobusega seotud olevat'.

Kübar on 5–15 cm lai, kollakaspruunikat või rohekaspruunikat värvi. Kübara pind on limane. Jalg on kiuline, kuni 10 cm pikk ja kuni 1,5 cm jäme. Eoslehekesed on nõgusalt jalale külge kasvanud. Eosed on ellipsoidsed, mõõtmega 4–6 × 4–5,5 mikromeetrit. Eospulber on valge. Seeneliha on kahvatukollakas, nõrgalt jahulõhna- ja maitsega.[1]

Hobuheiniku viljakehad esinevad peamiselt okasmetsades, eriti männikutes, kus ta eelistab kasvada liivasel pinnasel.

Hobuheinik moodustab mükoriisat mändidega.

Kuigi hobuheinikut oli varem peetud hinnatud söögiseeneks, ei ole seda hiljuti enam soovitatud korjata, kuna võib põhjustada mürgitust, mis võib avalduda lihasnõrkuses.

Tricholoma equestre G6 (2)

Hobuheinik pealtvaates

Viited Edit

  1. Kalamees, Kuulo; Liiv, Vello (2005). 400 Eesti seent. Eesti Loodusfoto, lk. 156. ISBN 978-9985-830-63-5.