FANDOM

Hispaania on riik Pürenee poolsaarel Edela-Euroopas. Piirneb kirdes Prantsusmaa ja Andorraga ning läänes Portugaliga, lõunas on väike maismaapiir Gibraltariga. Põhjas on Biskaia laht, kirdes Atlandi ookean ning lõunas ja idas Vahemeri. Hispaania hõlmab ka Vahemeres asuvad Baleaarid, Atlandi ookeanis asuvad Kanaari saared ja kolm Põhja-Aafrikas Maroko rannikul paiknevat enklaavi, Ceuta, Melilla ja Peñón de Vélez de la Gomera.

Etümoloogia Edit

Ajalugu Edit

Geograafia Edit

Geoloogiline ehitus ja pinnamood Edit

Kliima Edit

Taimestik Edit

Loomastik Edit

Kaitsealad Edit

Riik Edit

Haldusjaotus Edit

Rahvastik Edit

Demograafilised näitajad Edit

Usundid Edit

Rahvastikust on 69% katoliiklased, 2% teistest usunditest. Mitteusklasi on 26%.

Suurimad linnad Edit

Majandus Edit

Valuuta Edit

Rahaühik on euro.

Kultuur Edit

Sport Edit

Populaarsem spordiala on jalgpall. Hispaania jalgpalliklubid Madridi Real ja FC Barcelona on ühed maailma edukamad. Teised populaarsemad spordialad on korvpall, tennis, jalgrattasõit, käsipall, mootorrattasõit ja vormel 1.

Sümboolika Edit

Lipp Edit

Flag of Spain

Praegusel kujul võeti kasutusele 6 XII 1978. Rahvuslipuna kasutusel 1785. aastast. Lipp koosneb kolmest laiust: punasest, kollasest ja punasest, kusjuures kollane laid on kaks korda laiem kummastki punasest.

Vapp Edit

Escudo de España (mazonado)

Võeti kasutusele 5 X 1981.

Hümn Edit

Riigihümn on "Marcha Real" ('kuninglik marss'). See on üks väheseid riigihümne, millel pole sõnu. Hispaania riigihümn on üks vanemaid Euroopas. Selle päritolu pole teada. Esimest korda mainiti seda 1761. aastast pärinevas dokumendis Libro de Ordenanza de los toques militares de la Infantería Española ('Hispaania jalaväe fanfaarisignaalide määrustik'). Seda nimetati "Marcha Granadera" ('Grenaderide marss'), kuid autorit ei mainitud, sest see polnud juba siis teada. Dokumendis oli ära toodud partituur. Ammust ajast läksid kuninga grenaderid selle hümni saatel võitlusse ja defileerisid kuningliku perekonna ees.