FANDOM

1991. aasta filmi kohta vaata artiklit Hirmu neem (film 1991).
Cape fear1960s

Filmiplakat

"Hirmu neem" ("Cape Fear") on 1962. aastal linastunud USA psühholoogiline thriller. Filmi lavastas J. Lee Thompson. Peaosades mängivad Robert Mitchum, Gregory Peck, Martin Balsam ja Polly Bergen. Film põhineb John D. MacDonaldi romaanil "The Executioners" (1957). Filmi levitaja oli Universal Pictures.

Sam Bowden (Gregory Peck) on jurist, kes on aidanud sadistliku röövli Max Cady (Robert Mitchum) kaheksaks aastaks trellide taha. Nüüd, kus karistusaeg möödas ja mees jälle vabaduses, saabub ta tagasi väikelinna, et Sami elu põrguks muuta. Sam kardab lisaks veel enamgi, et kättemaksuks võib Cady teha liiga tema naisele Peggyle (Polly Bergen) ja teismelisele tütrele Nancyle (Lori Martin). Politsei on aga võimetu midagi ette võtma enne, kui Cady midagi korda pole saatnud. Seepärast otsustab Sam üles seada lõksu. Koos perega läheb ta oma paatelamuga seilama piki jõge, sinnakanti, kus asub pahaendelise nimega Hirmu neem.

Thompson soovis tuua filmi palju Alfred Hitchcockile omaseid jooni. Filmi muusika autor on Bernard Herrmann, kes on loonud muusika paljudele Hitchcocki filmidele.

Film võeti üles Savannah's Georgias ning Stocktonis ja Universal Picturesi stuudios Universal Citys Californias.

1991. aastal valmis Martin Scorsese' lavastaja käe all filmist uusversioon, kus tegid kaasa ka Peck, Mitchum ja Balsam. Filmil põhineb "Simpsonite" viienda hooaja jagu "Hirmu neem" ("Cape Feare").

Tegelased Edit

Välislingid Edit