FANDOM

Hierro on seitsmest Kanaaride peasaarest väikseim ja läänepoolseim. Hierro pindala on 269 km². Elanike arv on 10 892 (2009).

Ajalugu Edit

Esimesena külastasid saart arvatavasti foiniiklased.

Geograafia Edit

Santa Cruz de Tenerife SPOT 1320

Hierro satelliitfoto

Hierro paikneb Hispaania mandriosast 1458 km kaugusel Atlandi ookeanis.

Geoloogia Edit

Sarnaselt teistele Kanaari saartel on Hierro vulkaanilise päritoluga. Hierro on saarestiku noorim saar, tekkis umbes 1,12 miljonit aastat tagasi.

Kliima Edit

Kliimat mõjutavad passaattuuled ja külm Kanaari hoovus. Suvel on põhjarannikul temperatuur kuni 26 °C ja lõunarannikul kuni 30 °C. Põhjarannikul on keskmine temperatuur 20 °C, lõunarannikul on 1,5 °C soojem. Põhjarannikul sajab talvel 90 mm/a, lõunas ainult 25 mm. Suvel ei saja peaaegu üldse.

Taimestik Edit

Kuna suurem osa saarest on kaetud veel noore tardunud laavaga, ei ole saare taimestik nii lopsakas ja roheline kui naabersaartel La Palmal, Tenerifel ja La Gomeral. Hierrol leidub siiski mitmeid Kanaari saarte endeeme, millest 11 esinevad ainult Hierrol.

Kuival rannikualal leidub piimalillelisi, nt palsam-piimalill ja kanaari piimalill, kuuoblikas, tinajuureline Limonium pectinatum ning kristall-lõunalill. 200–400 m kõrgusel poolniiskes piirkonnas kasvavad kaktuselised ja agaav. Tavalised liigid on veel harilik draakonipuu, kanaari datlipalm ja seederkadakas. Endeemid on paksulehelised Aeonium hierrense ja Aeonium valverdense. 800–1500 m kõrgusel leidub igihaljaid niiskeid metsi, sh loorberimetsa.

Loomastik Edit

Hierrol elutseb mitmeid päriskonnalisi, endeemne pikkvarvas-müürigeko ja sage sisaliklane Gallotia caesaris. Rannikuvetes võib kohata merikilpkonlasi. Äärmiselt ohustatud on simonii kanaarisisalik. Sagedased linnuliigid on metsvint, kanaari sinitihane, kanaari koldvint ehk kanaarilind, mustpea-põõsalind, kanaari väike-lehelind, kanaari kiur ja kaljutuvi.

Haldus Edit

Haldusjaotus Edit

El Hierro kuulub Santa Cruz de Tenerife provintsi. El Hierro pealinn on Valverde. Alates 2007. aastast on saar jagatud kolmeks vallaks: Valverde, La Frontera ja El Pinar.

Kanaari saared
Fuerteventura · Gomera · Gran Canaria · Hierro · Lanzarote · La Palma · Bra altTenerife