FANDOM

Harshaw, Arizona

Lubisavist ehitatud hoone jäänused Harshaw's

Harshaw on kummituslinn ja endine kaevanduslinn Arizona osariigi edelaosas Santa Cruzi maakonnas.

Harshaw asub Patagonia mägede põhjaserval Nogalese linnast kirdes umbes 24 km kaugusel Mehhiko piirist põhjas.

Harshaw asutati 1873 tollases Arizona Territooriumil. Harshaw sai nime karjakasvataja ja maavaraotsija David Tecumseh Harshaw' järgi, kes leidis piirkonnas esimesena hõbedat. Linna tippajal, 19. sajandi lõpul, olid Harshaw' kaevandused Arizona kõige suuremad maagitootjad. Kõige suurem kaevandus oli Hermosa, mille toodang hõbedakangides oli umbes neljakuulisel perioodil 1880 ligikaudu 365 000 dollarit.

Hõbeda hindade muutumise tõttu kasvas ja langes linna elanikkond ajaloo jooksul mitu korda, üle aasta avati ja suleti kaevandusi ning vaheldusid kaevanduste omanikud. 1960. aastatel suleti kaevandused lõplikult ja linn, mis liideti 1953 Coronado metsakaitsealaga, hüljati.

Tänapäeval on säilinud Harshaw's üksikud mahajäetud puidust ja savitellistest hooneid, väike surnuaed ning lagunenud kaevandusšahtid.

Varsti pärast Harshaw' asutamist oli USA rahvaloenduse andmetel oli Harshaw' elanike tipparv 640. 1881. ja 1882. aastate vahel hävis Hermosa kaevandus tulekahjus ja see põhjustas 1884. aastaks elanikkonna vähenemise hinnanguliselt 150-ni. Väiksel taaselustamisel 1880. aastate lõpul oli elanike arv 1890. aastaks tõusnud 260-ni. 1920 elas seal 377 inimest, kuid siis hakkas elanike arv pidevalt vähenema, 1960. aasta rahvaloenduse andmetel ei elanud Harshaw's enam ühtegi inimest, kuid teadete kohaselt elas 1963 seal veel 63 inimest.

Välislingid Edit