FANDOM

Map of Oregon highlighting Harney County

Harney maakonna asukoht Oregonis

HarneyCountyCourthouse

Harney maakonna kohtumaja Burnsis

Steens Mountain, Harney County, Oregon

Steensi mäed

Harney maakond on maakond USA-s Oregoni osariigi kaugosas. Maakonna halduskeskus ja suurim linn on Burns, kus 2017. aasta seisuga elab 2772 inimest. Maakonna teine linn on 1561 elanikuga Hines.

Maakonna pindala on 26 244 km². Veepindala on 241 km². See on pindalalt osariigi suurim ja riigi kümnes maakond (arvestamata Alaska halduspiirkondi). Lõunas piirneb Harney maakond Nevada osariigiga.

Harney maakond paikneb kõrgkõrbe (High Desert) piirkonnas, millele on iseloomulik sademetevaene kliima. Maakonnas paiknevad Steensi mäed, mis kõrguvad kuni 3000 meetri kõrguseni merepinnast. Maakonna lõunaosas asub Alvordi kõrb, mis on osariigi kõige kuivem piirkond. Steensi mägedest põhjas asub Harney nõgu, kus paikneb kaks järve. Maakonnas asub umbes 500 rantšot ja farmi, kus peetakse veiseid ja lehmi ning kasvatatakse heina.

Umbes 75% maakonna alast on föderaalmaa, mida haldavad sealhulgas Maahaldusbüroo, Kalandus- ja Loodusteenistus ja Metsateenistus. Maakonnas on maavaidluste üle puhkenud konflikte, kuna farmerid nõuavad riigile kuuluvate maade osalist andmist farmite kätte. Maakonnas asub lisaks põhjapaiutide reservaat.

Elanike arv on 2017. aasta seisuga arvestuslikult 7289. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 7422. Asustustihendus on 0,28 in/km².

Naabermaakonnad Edit

Ajalugu Edit

Enne eurooplaste saabumist elasid praeguse Harney maakonna alal [[põhjapaiutid|põhjapaiuti indiaanlased, kes võitlesid tenino ja Wasco hõimudega. Teadaolevalt esimesena uuris seda ala 1826. aastal Hudsoni Lahe Kompanii karusnahakaupmees Peter Skene Ogden.

Maakond moodustati 23. veebruaril 1889 Granti maakonna lõunaosast.

Maakond on saanud nime ratsaväe ohvitseri William S. Harney järgi.

Kaitsealad Edit

USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse on Harney maakonnas 2018. aasta aprilli seisuga kantud seitse objekti.

Välislingid Edit