FANDOM

Flag of Harderwijk

Harderwijki lipp

Harderwijk on linn ja vald Hollandis Gelderlandi provintsis. Elanike arv on 2015. aasta seisuga 45 786. Valla pindala on 48,27 km², millest vesi moodustab 9,8 km². Asustihedus on 1186 in/km². Vallas paiknevad asulad Harderwijk ja Hierden. Vald asub Gelderlandi ja Flevolandi piiril, mida eraldab Veluwemeeri järv. Valda läbib maantee A28.

Ajalugu Edit

Blaeu 1652 - Harderwijk

Harderwijk 1652. aastal

Harderwijk sai linnaõigused 1231. aastal Otto II van Gelrelt. 14. sajandil ehitati kirik Grote Kerk ('Suur kirik'). Harderwijk oli ka Hansa Liidu liige.

Aastatel 16481812 oli Harderwijk ülikoolilinn. Harderwijki ülikoolis õppis muu hulgas Hollandi botaanik Herman Boerhaave ja Rootsi loodustealane Carl von Linné. Harderwijk asus kunagi Zuiderzee rannas ja see oli oluline sadamalinn. Aastal 1932 eraldati IJsselmeer Põhjamerest kaitsetammidega ja laht asendus IJsselmeeri järvega. Varasem sadamategvus on nüüd asendunud turismiga. Harderwijiks tegutseb muu hulgas delfinaarium.

Harderwijki ääres paikneb 14. sajandist pärit linnavärav Vischpoort, mis töötas vahepeal ka tuletornina.