FANDOM

Henry Rider Haggard 03

Sir Henry Rider Haggard (22. juuni 1856 Bradenham, Norfolk – 14. mai 1925 London) oli inglise kirjanik. Tema seiklusromaanide tegevustik toimub tolle aja lugejate jaoks eksootilistel maadel, eelkõige Aafrikas. Ta oli nn kadunud maailma žanri üks pioneeridest.

Ta sündis Norfolkis kümnelapselises perekonnas kaheksanda lapsena. Tema isa oli advokaat ning ema luuletaja ja kirjanik. Peresidemete kaudu sai ta töökoha koos Sir Henry Bulweriga viimaste teenistuse ajal kindralleintandina Lõuna-Aafrikas Natalis. Haggard suundus Lõuna-Aafrikasse 1875. aastal ning ta jäi sinna kuueks aastaks, mil ajal töötas ta seal ametnikuna.

Aafrikas veedetud aeg andis inspiratsiooni tema kirjanikukarjäärile. Natalis elades kirjutas ta ajakirjale The Gentleman's Magazine kaks kirja, milles kirjeldas oma läbielamisi. 1881. aastal naasis ta Suurbritanniasse, alustades juuraõpinguid. 1884. aastal hakkas ta õigust praktiseerima. Vabal ajal hakkas ta kirjutama romaane, arvates, et kirjanikutöö tasub end paremini ära. Tema esimene teos "Cetywayo and His White Neighbours", mis ilmus 1882. aastal, ei olnud veel romaan, vaid kriitiline uurimus Briti poliitikast Lõuna-Aafrikas. Kaks aastat hiljem andis ta välja oma esimese romaani, mis kandis pealkirja "Dawn". 1885. aastal ilmus tema kõige populaarsem ja tuntum romaan, "Kuningas Saalomoni kaevandused" ("King Solomon's Mines"), mis räägib seikleja Allan Quatermaini seiklustest. Sellele järgnes " "She: A History of Adventure" (1886–1887), mis tõi sisse naistegelase Ayesha. Haggard kirjutas mõlemale teosele veel mitu järge. Kirjaniku Morton N. Coheni sõnade kohaselt toetub Haggardi tuntus neil kahel teosel. Haggar kirjutas ka lühijutustusi, mis on avaldatud kolmes kogumikus.

Välislingid Edit