FANDOM

StephenGroverCleveland

Grover Cleveland (1892)

Stephen Grover Cleveland (18 III 1837 Caldwell, New Jersey – 24 VI 1908 Princeton, New Jersey) oli Ameerika Ühendriikide 22. president (1885–1889) ja 24. president (1893–1897). Ta on seni ainus president, kes on teeninud kahel mitte järjestikusel ametiajal.

Enne presidendiaega oli Cleveland Buffalo linnapea (1882) ja New Yorgi osariigi kuberner (1883–1885). Kubernerina sai Cleveland tuntuks poliitilise süsteemi vastasena ja vetoõiguse kasutajana. Cleveland kodusõjas ei teeninud vaid palkas enda asemele poola immigrandi.

Esimesel presidendiajal püüdis Cleveland vähendada valitsemissektori kulusid ja kaitsetolle. Clevelandi teiseks ametiajaks ei valitud. Neli aastat hiljem, 1892, võitis Cleveland Benjamin Harrisoni ees valimised ja sai teiseks ametiajaks. Clevendi teist ametiaega varjutasid aga majanduskriis ja Clevelandi vastandlikud seisukohad sotsiaalküsimustes.

Ta on ainus, kes presidendina abiellunud. Pulmad olid 2 VI 1886. Frances Preston oli abielludes 21-aastane ehk siis USA noorim esileedi läbi aegade.

Ameerika Ühendriikide presidendid
Washington • J. Adams • Jefferson • Madison • Monroe • J. Q. Adams • Jackson • Van Buren • W. Harrison • Tyler • Polk • Taylor • Fillmore • Pierce • Buchanan • Lincoln • A. Johnson • Grant • Hayes • Garfield • Arthur • Cleveland • B. Harrison • Cleveland • McKinley • T. Roosevelt • Taft • Wilson • Harding • Coolidge • Hoover • F. Roosevelt • Truman • Eisenhower • Kennedy • L. Johnson • Nixon • Ford • Carter • Reagan • G. H. W. Bush • Clinton • G. W. Bush • Obama • Trump