FANDOM

USA Wisconsin location map.png
Red pog.png
Gleason
Gleasoni asukoht Wisconsinis

Gleason on asula USA-s Wisconsini osariigis Lincolni maakonnas. See asub maantee Wisconsin Highway 17 ääres Merrilli linnast kirdes. Gleastonis asub postkontor.

Asula sai nime Salem Gleasoni järgi, kes asus sinna koos oma abikaasa Sarah Jane'iga elama 1880. aastal.[1]

Gleasonis asub eestlaste esimene luteri kirik USA-s. See on ehitatud 1914. aastal.[2]

Eestlased saabusid Gleasoni ja lähedal asuva Irma asula piirkonda 1900. aastal.[3][4] Seda soosis asjaolu, et sealne ümbruskond sarnanes üsna palju Eesti omaga.[5]

Kiriku surnuaed rajati 1909. aastal. Kirikut kasutati 1964. aastani. Hiljem on see kannatanud vandaalide tõttu.[6]

1960. aastatel kolis Gleasoni elama filmitegija Bill Rebane, kes avas seal oma filmistuudio.

Viited Edit

  1. Gard, Robert E. (2015). The Romance of Wisconsin Place Names, Lk. 127–128, Wisconsin Historical Society. ISBN 0-870207-08-3. 
  2. "Estonians in North America". OoCities.org
  3. Schaefer, Richard T. (2008). Encyclopedia of Race, Ethnicity, and Society, Lk. 448, SAGE Publications. ISBN 1-452265-86-0. 
  4. "Saja aasta vanune eestlaste kirik Ameerikas". Eesti Kirik. 2. aprill 2014
  5. "Hidden Places: Estonian church slowly returns to dust". Antigo Daily Journal.
  6. "Creepy Abandoned Church in Gleason, WI". WisconsinFrights.com

Välislingid Edit