FANDOM

William Fisk - George Catlin - Google Art Project

"George Catlin". Maal William Fisk (1849)

George Catlin (26 VII 1796 Wilkes-Barre, Pennsylvania – 23 XII 1872 Jersey City, New Jersey) oli USA kunstnik, kirjanik ja rändur. Ta kujutas eeskätt Ameerika lääneosa indiaanlasi.

Tema isa oli Putnam Catlin ja ema Mary Sutton. Neil oli kokku 13 last. George Catlin õppis Pennsylvaniast juristiks ja töötas juristina kaks aastat Philadelphias. Ta abiellus 1828. aastal Clarissa Bartlett Gregoryga ja nad said kokku neli last.

Catlin oli iseõppinud kunstnik. Ta alus kunstnikukarjääri poliitikutest portreid maalides. Ta oli Põhja-Ameerika indiaanlaste kultuurist lummatud juba noorena. Aastal 1831 käis ta St. Louisis, kus sõbrunes kindral William Clarkiga. Catlin joonistas üles Clarki tegemisi indiaanlaste juures. Catlin mõistis 1832. aastal, et indiaanlaste kultuur ja kombed on kadumas. Ta otsustas seejärel, et aitab põhja-ameeriklaste kultuuri säilitada. Järgmised paar aastat veetis Põhja- ja Lõuna-Ameerika indinaalaste juures neist töid tehes. Ta õppis sh ka indiaani keeli ja uuris üksikasjalikult nende kombeid.

George Catlin - The White Cloud, Head Chief of the Iowas - Google Art Project

Tšiverede pealik Valge Pilv (1844/1845)

1840. aastatel reisi ta Euroopasse, kus oma töid esitles. 1841. aastal avaldas ta kahes köites teose "Manners, Customs, and Condition of the North American Indians", kus oli ligi 300 illustratsiooni.