FANDOM

Geoffrey või Geoffrey Plantagenet (u. 1152 – 12 XII 1212) oli Inglismaa kuninga Henry II vallaslaps ja Yorki peapiiskop. Ta pidas enne Lincolni piiskopiks saamist 1173 mitut kiriklikku ametiposti.

Geoffrey sündis tõenäoliselt enne omaisa Henry II abielu Akvitaania Eleanoriga. Tema ema isikukuuluvus on ebaselge. Keskaegne kroonik Walter Map arvas, et selleks võis olla prostituut nimega Ykenai, ja seda, et Geoffrey ei olnud tegelikult Henry II poeg. Geoffrey emaks on pakutud ka Rosamund Cliffordi, kuid tõendid selle kohta on kaudsed.

Geoffrey oli Lincolni ülemdiakon Lincolni piiskopkonnas. Paavst Aleksander III aga keeldus teda piiskopiks kinnitamast ja nimetati hoopis kuninga kantsleriks.

1189 sai ta Yorki peapiiskopiks. Geoffrey nimetas Yorki peapiiskopiks tema poolvend Richard I. Peagi sattus ta konflikti Ricradi regentiga Inglismaal, William Longchampiga, kes ta peagi pärast Prantsusmaal pühitsemist Inglismaale saabudes vahistas. Geoffrey nõudles linnas enda omaks pühamut, kuid ta vangistati ja viidi Doveri lossi. Peagi tagandasid magnaatidest nõukogu Longchampi ametist ja Geoffrey sai jätkata peapiiskopina.